„U sledećoj deceniji automobilska industrija će se suočiti sa razmerama promena koje nisu viđene zadnjih 100 godina.
Ovu promenu će pokretati prvenstveno četiri međusobno jačajuća trenda, tj. koncept autonomnih, povezanih, električnih i deljenih vozila (autonomous, connected, electrical, shared - ACES) “.
Jedan od ključnih faktora koji doprinose snažnom ukupnom rastu tržišta softvera je povećanje njegove složenosti u domenima na koje najviše utiču ACES trendovi. U autonomnoj vožnji složenost je uzrokovana sve većim brojem namenskih funkcija automatizovanog softvera za vožnju, kao i složenošću osnovnog hardvera, operativnih sistema i komunikacionih mreža. Ova složenost stvara potrebu za slojem orkestracije koji osigurava funkcionisanje celokupnog sistema, posebno kada je reč o operacijama kritičnim za bezbednost. Istovremeno, nameću se novi izazovi u praksi projektovanja sistema i izazov da javnost prihvati ove sisteme kao bezbedne.
Pouzdanost, sigurnost, održivost, dostupnost i bezbednost - pet su atributa presudnih za izgradnju sistema koji mogu pružati usluge tokom dugog vremenskog perioda (razvojnog ciklusa proizvoda). MotionWise™ je upravo takva embedded platforma - sposobna da podrži bezbedonosno-kritične (safety critical) i vremenski-inicirane (time-triggered) procese, kao i bezbedan rad u slučaju otkaza (fail-operational), sve u strogom realnom vremenu.
Vozila sa visokim nivoom automatizacije su značajna tehnološka inovacija i evolutivni skok u automobilskoj industriji. Osnovna promena paradigme unutar E/E arhitekture vozila je u tome što se prelazi sa namenskog, fragmentiranog sistema zasnovanog na hardveru, na softverski definisanu, konvergentnu arhitekturu. Broj namenskih funkcija automatizovanog softvera za vožnju, i složenost uzrokovana najnovijim zahtevima osnovnog hardvera, operativnih sistema i komunikacionih mreža brzo raste.
Ovaj evolutivni skok u velikoj meri redefiniše konkurentni pejzaž cele industrije, i postavlja mnoge izazove sa kojima se industrija danas suočava. Najveći izazov su zahtevi za funkcionalnu bezbednost i operativne performanse sistema u slučaju otkaza, upareni sa najvišim nivoima složenosti. Lanac vrednosti u automobilskoj industriji se menja, a na tržište dolaze novi igrači kao što su softverske kompanije koje donose različite prakse saradnje.
Izveštaj McKinsey and Company 2019, fokusiran na razvoj automobilskog softvera i elektronike do 2030. godine, to potvrđuje: „U narednim godinama softver će postati jedno od strateških razvojnih područja za automobilski sektor.“ Iz grafičkog prikaza ispod, vidljivo je da se očekuje da će ulaganja u razvoj rešenja softverske platforme rasti u budućnosti. ADAS sistemi postaju sve složeniji i uključuju sve veći broj različitih interaktivnih elemenata. Svi ovi elementi moraju da pruže zadovoljavajuće performanse kritične za bezbedenost i u slučaju otkaza, kako bi u javnosti bili prihvaćeni kao bezbedni i kao takvi imali osnovu da uđu u širu upotrebu.
MotionWise™ je bezbedonosna softverska platforma čiji je cilj da podrži najviše nivoe automatizovane vožnje. Ona osigurava da svi delovi složenog računarskog sistema u realnom vremenu interaguju na predvidiv i usklađen način bez neželjene interferencije. MotionWise™ se zasniva na vremenski svesnom pristupu, generalizovanoj varijanti vremenski-inicirane (time-triggered) tehnologije, koja omogućava determinističko ponašanje čitavog sistema. U skladu je sa ASIL D (nivo integriteta bezbednosti u auto industriji), najvišim nivoom bezbednosti ISO 26262 - standard funkcionalne bezbednosti za drumska vozila.
Iz perspektive softvera, možemo reći da softver „razmišlja u slojevima“. Ako ih odozgo nadole definišemo kao aplikativni sloj, sloj bezbedonosne platforme, sloj operativnog sistema i sloj komunikacionih protokola, grubo govoreći, MotionWise™ bi bio centralni sloj orkestracije koji obezbeđuje predvidiv i bezbedan rad sistema. Platforma nudi okvir za efikasno funkcionisanje aplikacija sa implementiranim rasporedima, komunikacijom i drugim mehanizmima.
Svojom dizajnom distribuirane arhitekture (in-vehicle distributed architecture), platforma je u skladu sa AUTOSAR specifikacijom i skalabilna je. Mrežna komunikacija je zasnovana na real-time eternetu kako bi se zadovoljili komunikacioni zahtevi u realnom vremenu „s kraja na kraj“ (end-to-end) i kritične kontrolne putanje. Sistem je heterogen, sačinjen od različitih višejezgarnih čipova.
Višejezgarna / procesorska arhitektura
Podrška za višejezgarni ARM SIP, namenski vision processing ASIC, real-time MCU. Zadovoljava AUTOSAR i Adaprive AUTOSAR standarde.
ASIL-D Functional Safety
Analiza funkcionalne bezbednosti (system level cross-functional module) i višenivojka deployment strategija. Podrška za Fail-Silent/Fail-Operational.
Pouzdan real-time sistem
Višejezgarna alokacija taskova i raspoređivanje bazirano na RTOS (OSEK, QNX) time-triggered eternet komunikaciji baziranoj na master/slave clock sinhronizaciji i zaštiti.
Visoko - skalabilna platforma
Podrška za cross-hardware platforme (MCU, ARM, GPU, etc.) RTE middleware i interfejsi. Standardizovan i prilagodljiv modul za podršku AD nivoa 2 do 5.
MotionWise™ je dakle, bezbedonosna softverska platforma koja bezbednost garantuje samim svojim dizajnom. Ona garantuje bezbedan rad u slučaju otkaza (fail-operational performanse) istovremeno upravljajući visokom kompleksnošću elemenata platforme. Kao rezultat svega toga, korištenjem MotionWise™ platforme za razvoj, OEM i Tier1 kompanije skraćuju vreme (time-to-market) svojih projekata za autonomnu vožnju i povećavaju njihovu kompetitivnost uz niže troškove izrade.
*Delovi teksta preuzeti sa TTTech Auto.
Posetite profil kompanije.
0 komentara