O kompaniji
35
Iskustva
11
Plate
1
Poslovi
Inspira grupa logo

Inspira grupa

4.7
23.08.2023.

Iz ugla Produkt Menadžera: Svaki dan je nova avantura i izazovi čine da posao nikada nije dosadan

Vladimir Božin, Produkt menadžer sajta www.polovniautomobili.com

Auto-industrija, 20 miliona poseta mesečno, sajt Polovni automobili. Pitali smo Vladimira, Produkt Menadžera, dokazanog Polovnjaka, kakva su njegova iskustva u radu na razvoju proizvoda. 


Kako izgleda raditi na sajtu Polovni automobili? 


Nakon nekoliko kraćih praksi tokom studija i radu na nekoliko projekata, bez mnogo iskustva, 2020. godine prvi put dolazim u Polovne automobile kao Inspira start stipendista. Dočekuje me tim sjajnih ljudi i prvenstveno stručnjaka i prihvataju me kao deo svog kolektiva. Šta ćeš više?  


Dolazim kao slab poznavalac bilo čega što ima veze sa automobilima i vrhunac mog znanja u tom momentu je prepoznavanje boje automobila i da motor definitivno ne bi trebao da se dimi. Rad na Polovnjacima je promenio to i automobili su mi jedna od strasti danas.  


Svaki dan je nova avantura i izazovi čine da posao nikada nije dosadan. Rad sa drugim sektorima mi omogućuje da širim znanja u oblastima van razvoja proizvoda.  


Kada spomenem ljudima gde radim, instant imamo zajedničke teme, dok slušam kako su našli odličan auto na našem sajtu ili prodali svoj za manje od sat vremena. Ponekad se čak osećam kao poznata ličnost samo zato što radim ovde. 


Otkrij nam šta tačno radi Produkt Menadžer, kako izgleda tvoj posao? Koja su znanja, veštine i lične osobine važne za ovaj posao?  


Produkt Menadžer je najjednostavnije rečeno, osoba koja mora da drži sve konce u rukama. To nije osoba sa isključivo tehničkim znanjem, već osoba koja dobro komunicira, ume da organizuje posao, analizira stvari, čak iako nekada preanalizira. Jer biti overthinker je kod nas cool. Uživa u istraživanju, upoznavanju sa novim stvarima, aktivno razmišlja na temu “čemu zapravo naš korisnik najviše teži?”. Sve to, dok žonglira prioritetima i negovanju dobrih međuljudskih odnosa.  


Od nedavno, dobio sam tu čast da vodim jednu razvojnu grupu, čiji je zadatak da se aktivno bavi strateškim projektima za biznis. To naravno, podrazumeva veće odgovornosti, ali takođe više slobode i priliku za sticanjem dubljih specijalizovanih znanja u toj oblasti.  


Kada bi novom kolegi pričala o projektima na kojima si radio, koje projekte bi posebno izdvojio?  


Pripadam maloj grupi ljudi koji su vodili akciju kredita. Naime, Polovnjaci dva puta godišnje organizuju prozor od mesec dana kada korisnici i klijenti mogu dopuniti svoje zalihe kredita po dosta nižoj ceni uz velike pogodnosti kao gratise. Neki od ciljeva mog tima su bili povećati efikasnost i transparentnost pogodnosti koje akcija nudi korisnicima i naravno doprineti povećanju prihoda biznisa. 


Organizacija i priprema virteulnog sajma novih automobila na sajtu, poznatiji kao “Dani novih vozila” je takođe projekat na kojem sam radio. Cilj ovog projekta je bio staviti fokus na nova vozila tokom trajanja sajma i preseliti jedno dešavanje koje se tradicionalno održava offline na našu online platformu.  


Jedan od prvih mojih projekata u Polovnjacima je bila implementacija novog mikroservisa za slanje SMS-ova korisnicima. Nakon analize starog sistema koji smo koristili u ove svrhe i identifikovanja njegovih manjkavosti, odlučili smo da implementiramo novo rešenje. Moji fokusi su bili da analiziram trenutne procese slanja SMS-ova, revidiram ih i unapredim, testiram performanse slanja poruka na veći broj korisnika, analiziram troškove novog rešenja na mesečnom nivou, napravim plan prelaska na novi sistem, tako da korisnici ni ne primete da se prelazak desio.  


Kakva je ekipa u razvoju i sa kim pored kolega iz svog sektora komuniciraš?


Kako bih nas opisao najbolje? Ukratko, svi smo mi zaluđenici za tehniku i često vičemo „Prioriteti i metrike!“.  Razvoj ima tu čast da je u stalnoj komunikaciji sa svim sektorima biznisa, a često i sa ljudima van biznisa. Veštost u komunikaciji tu dolazi do izražaja, jer moramo prilagoditi komunikaciju sagovorniku i preneti mu informacije na najbolji mogući način. Saradnja sa toliko različitih tipova ljudi ima svoje izazove, ali istovremeno čini posao interesantnijim. 

Galerija