Iz ugla kompanije

Kompanije pišu za Helloworld - Pročitaj sve o njihovim projektima, tehnologijama i izazovima sa kojima se susreću.

Blog Iz ugla kompanije
18.03.2024. ·
5 min

Kompanija Logik: Kandidati cene prijateljski pristup i opuštenu atmosferu

U izuzetno jakoj konkurenciji i na osnovu mišljenja koje je dalo više od 20.000 ispitanika koji su tokom 2023. godine konkurisali za posao, kompanija Logik poslovna rešenja osvojila je treće mesto u IT segmentu, u najnovijem istraživanju “Oceni put do posla” koje je sproveo Poslovi Infostud. U razgovoru za naš sajt, Jovana Antić, menadžer ljudskih resursa ove kompanije kaže da je nagrada potvrda da kontinuiranim radom lestvicu drže visoko na dinamičnom tržištu rada kakvo je IT. - Nema bolje potvrde za ono što radite od mišljenja kandidata i nema boljeg uzorka u zemlji od ovih više od 20.000 ljudi. Zato nam nagrada puno znači i u dilemi smo da li smo se više obradovali 2020. godine kada smo bili prvi ili sada kada smo zauzeli treće mesto, - kaže Jovana. Da li ste nešto menjali u procesu regrutacije i selekcije u odnosu na prethodne godine i da li je teže istaći se u tom segmentu? -Već godinama imamo „ustaljeni“ proces koji se pokazao jako dobro. Svakako se trudimo da zadržimo taj trend, pa shodno tome moramo stalno da ga unapređujemo i poboljšavamo. Naše tržište rada se prilično promenilo u prethodnim godinama, može se reći i sazrelo, a mi se i u takvim okolnostima trudimo da uvek budemo bar malo drugačiji. Na koji način zakazujete test i intervju i koliko vam u proseku traje jedan proces selekcije? -Intervjuisanje kao i testiranje kandidata u zavisnosti od pozicije, inicira se telefonom. Na taj način se dogovara vreme i mesto održavanja intervjua. Pored usmenog dogovora, kandidatima se šalje i-mejl sa svim relevantnim informacijama o zakazanom intervjuu. Ukoliko nešto neočekivano iskrsne, vrlo smo fleksibilni u pronalaženju rešenja zajedno sa kandidatom. Kako sam proces selekcije sadrži tri kruga intervjua, prosečno vreme trajanja selekcije je od 15 do 20 dana. Navedite nam neki primer, metod ili situaciju koji bliže opisuje način na koji Logik poslovna rešenja uspeva da zadobije poverenje kandidata? -Vrednosti koje Logik neguje jesu timski duh, saradnja, dobri međuljudski odnosi, kolegijalnost i transparentnost u poslovanju. Trudimo se da u kontaktu sa kandidatima prenesemo bar delić ovih vrednosti i na taj način steknemo njihovo poverenje. Dostupnost, otvorenost za pitanja i posvećenost stvaranju prijatne atmosfere na intervjuu ključni su u našem odnosu sa kandidatima. Da li vaš proces selekcije sadrži nešto po čemu se razlikujete od ostalih poslodavaca? -Ono po čemu se trudimo da budemo prepoznatljivi jeste stalno preispitivanje našeg procesa selekcije, kako iz našeg ugla kao poslodavca, tako i iz ugla kandidata. Pokušavamo da se stavimo u poziciju kandidata i da zamislimo šta bi on sve hteo i da pita i da kaže, pa onda naš proces inoviramo u skladu sa tim. Takođe, sa svakim kandidatom koji pokaže interesovanje da radi kod nas ostvarujemo komunikaciju. Odgovaramo na svaki i-mejl i na sva pitanja. Svi kandidati dobijaju povratnu informaciju o ishodu svakog kruga selekcije. Na taj način se trudimo da ostvarimo lični kontakt sa svakim od njih i time stvorimo obostrano poverenje i prijatno iskustvo. Da li postoji neka dodatna aktivnost koju sprovodite za kandidate i zaposlene a na koju ste posebno ponosni? Na prvom razgovoru za posao detaljno upućujemo kandidate u sam način funkcionisanja firme, sa posebnim akcentom na funkcionisanje i strukturu tima i otvorenu poziciju. Ovakav način rada nam omogućava stvaranje realnih očekivanja kod kandidata i doprinosi budućoj uspešnoj poslovnoj saradnji. Verujemo da transparentnost vodi boljoj usklađenosti očekivanja, a bez toga nema dugoročnog i kvalitetnog odnosa. IT tržište je doživelo krizu i u mnogim firmama bilo je turbulentno. Kako je iz vašeg ugla izgledala prošla godina? -Prethodnu godinu su obeležile brojne promene, pa i novi načini prilagođavanja na te promene, kako za firme tako i za kandidate. U našem slučaju potreba za zapošljavanjem se nije značajno menjala u odnosu na ranije godine, odnosno zadržali smo trend povećanja broja zaposlenih. Možemo reći da smo najveću promenu videli u očekivanjima kandidata u pogledu paketa benefita koje firma nudi. Naše istraživanje je pokazalo je, između ostalog, da u poslednje tri godine ponovo raste praksa da poslodavci ne daju povratnu informaciju o ishodu procesa selekcije, čak 88% ispitanih kandidata nije dobilo povratne informacije zbog čega je ovaj segment imao nisku prosečnu ocenu tek dva. Kako to komentarišete, zbog čega je to tako? -Tempo rada, obim posla, preveliki broj biografija dovodi do toga da se u pojedinim trenucima zanemare prave vrednosti na relaciji poslodavac - kandidat. Posmatrano i kratkoročno i dugoročno, dvosmerna komunikacija je jako važna, jer otvara vrata do kvalitetnije, produktivnije, a samim tim i uspešnije poslovne saradnje. Povratna informacija kandidatima smanjuje neizvesnost, što bez obzira na krajnji rezultat, dovodi do većeg zadovoljstva procesom selekcije. Istraživanje sajta Poslovi Infostud „Oceni put do posla“ ukazuje i na još jedan zabrinjavajući trend, sugerišući da poslodavci zanemaruju utisak koji ostavljaju na kandidate. Kao rezultat toga, 70% kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u takvim kompanijama, dok čak 75% ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama. Kako ocenjujete ovaj trend? -Prvi kontakt i utisak koji se ostvari sa kandidatom ostaje definitivno nešto što može presuditi, ne samo kod poslodavca, već i kod kandidata. Na razgovoru za posao, procenjivanje je obostrano. Poslodavac je neko ko prenosi vrednosti i poslovnu etiku koje se neguju unutar firme. Iz iskustva možemo zaključiti da prijateljski pristup i opuštena atmosfera na samom razgovoru za posao jeste nešto što sve više kandidata očekuje i ceni kod budućeg poslodavca. Ovakav način ne samo što olakšava proces selekcije već i gradi pozitivne odnose sa kandidatima što je od izuzetnog značaja za održavanje kvalitetnih kontakata i odnosa sa potencijalnim kandidatima. Prema vašem mišljenju, kakva će biti 2024. za IT tržište i šta očekujete da budu ključni zahtevi kandidata koji traže posao? -Očekujemo veći broj oglasa i mogućnosti za zaposlenje, a samim tim i veći broj kandidata. Oseća se blago usporavanje krize koja je zadesila IT tržište. Ono što kandidati očekuju jeste svakako veća zarada, ali i povećanje i povratak paketa beneficija, koji su zbog krize bili u manjoj meri u fokusu nego što je to bio slučaj prethodnih godina.

HelloWorld
0
05.03.2024. ·
4 min

DualLSOFT: Utisak koji ostavimo na kandidata tokom regrutacije, direktno utiče na brend poslodavca

Poslovi Infostud sproveli su krajem prošle godine, sada već tradicionalno istraživanje “Oceni put do posla”, koje ima za cilj da od kandidata dobije informaciju o njihovom iskustvu u procesu selekcije i regrutacije kompanija kod kojih su aplicirali za posao. Na visokoj drugoj poziciji u 2023. godini, u kategoriji “IT segment” našla se kompanija DualSOFT. Maša Zaharijevski, HR menadžer u nagrađenoj kompaniji kaže za Infostud da im je priznanje značajno, jer predstavlja rezultat zajedničkog truda i posvećenosti u pružanju pozitivnog iskustva kandidatima. - Raduje nas što smo dobili priznanje od velikog broja kandidata jer to ukazuje na transparentnost i efikasnost našeg procesa. Ono nam je istovremeno i dodatna motivacija da stalno radimo na unapređenju pristupa regrutaciji i selekciji i stvaranju pozitivnog okruženja za odabir talenata - navodi Maša. Zaposlili smo 25 novih kolega IT tržište je doživelo krizu i u mnogim firmama je bilo turbulentno. Kako je iz vašeg ugla izgledala 2023. Šta ju je obeležilo? - Prethodna godina je bila izazovna, ali za nas uspešna i dinamična. Ponosni smo što smo uspostavili značajno partnerstvo sa jednim od vodećih klijenata u industriji, a ova saradnja dodatno je uticala i na razvoj našeg proizvoda i tehnoloških rešenja koje nudimo. Proširenje posla pratilo je i proširenje našeg tima, te smo samo u toku prošle godine zaposlili 25 novih kolega, a verujemo da će se ovakav ciklus nastaviti i 2024. Da li ste nešto menjali u procesu regrutacije i selekcije u vašoj kompaniji u odnosu na prethodne godine i da li je teže istaći se u tom segmentu? - S obzirom na ubrzanu konkurenciju u IT sektoru, postaje sve izazovnije istaći se. Ipak, verujemo da kandidati uviđaju naše zalaganje i posvećenost u pogledu unapređenja procesa što nas dodatno ističe na tržištu rada i utiče na povećan broj prijava. Trudili smo se da standardizujemo proces regrutacije i selekcije, radimo na transparentnoj komunikaciji sa kandidatima i tome da ih blagovremeno obaveštavamo o toku samog procesa. Otkrijte individualne veštine i ambicije zaposlenih Na koji način zakazujete test i intervju i koliko vam u proseku traje jedan proces selekcije? - Proces selekcije nam okvirno traje između mesec i mesec i po dana, a u toku tog perioda odabrane kandidate direktno pozivamo telefonskim putem kako bismo zakazali razgovore, dok potencijalne testove prosleđujemo mejlom, uz prethodnu najavu i dogovor. Navedite nam neki primer, metod ili situaciju koji bliže opisuju način na koji Dualsoft uspeva da zadobije poverenje kandidata? - Mislimo da je za međusobno poverenje neophodna transparentna komunikacija i personalizovan pristup. Tokom razgovora posvećeni smo razumevanju individualnih veština, ambicija i vrednosti svakog kandidata. Pružamo detaljne informacije o projektima, timskoj dinamici i kulturi kompanije, omogućavajući kandidatima da donesu informisane odluke. Naše istraživanje pokazalo je da, nažalost, poslednje tri godine svedočimo ponovnom porastu prakse da poslodavci ne daju povratnu informaciju o ishodu procesa selekcije. Čak 88% ispitanih kandidata nije dobilo povratne informacije, dodeljujući ovom segmentu nisku prosečnu ocenu. Kako to komentarišete, zbog čega je to tako? - Prethodnih godina bilo je velikih turbulencija u poslovanju, koje su dovele do konstantnih izazova sa kojima su se suočile kompanije u IT industriji. U skladu sa time, broj kandidata u potrazi za poslom značajno je porastao i verujemo da su ovi faktori, između ostalog, uticali na pad kvaliteta u procesu regrutacije i selekcije. Mi podstičemo kandidate da nam postavljaju pitanja S tim u vezi, 70% kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u takvim kompanijama, dok čak 75% ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama. - Ovaj trend je zaista zabrinjavajući i jasno pokazuje koliko je zapravo važno posvetiti pažnju načinu na koji komuniciramo sa kandidatima. Utisak koji ostavljamo na njih direktno utiče na brend poslodavca i samim tim sposobnost privlačenja i zadržavanja talenata. Da li vaš proces selekcije sadrži nešto po čemu se razlikujete od ostalih poslodavaca? - Trudimo se da svaki intervju bude dvosmeran, da se i mi predstavimo kandidatu i omogućimo mu da što više sazna o samoj poziciji, kompaniji i poslovnom okruženju. Podstičemo kandidate da postavljaju pitanja, jer krajnji cilj procesa selekcije jeste postizanje optimalnog “fita” za obe strane. U skladu sa time držimo se prijateljske atmosfere i otvorene komunikacije, a ne jednosmernog ispitivanja. Da li postoji neka dodatna aktivnost koju sprovodite za kandidate i zaposlene a na koju ste posebno ponosni? - Tokom cele godine učestvujemo u različitim manifestacijama i deo smo brojnih inicijativa, u okviru kojih ljudi imaju priliku da nas upoznaju i saznaju više o DualSOFT-u. Osluškujemo potrebe mladih, delimo našu svakodnevnicu putem društvenih mreža, sa željom da se što više povežemo sa zajednicom i pružimo uvid u naše radno okruženje. Prema vašem mišljenju, kakva će biti 2024. za IT tržište i šta očekujete, šta će biti ključni zahtevi kandidata koji traže posao? - Verujemo da će se transformacija započeta u prethodnim godinama nastaviti i u toku 2024. Veštačka inteligencija, sajber security i drugo, nastaviće ubrzano da se razvijaju i utiču na celu industriju. Proizvodne kompanije koje se vode inovacijama imaće više šansi da se prilagode ovim promenama, dok će outsourcing industrija i dalje biti u malo izazovnijem položaju s obzirom na prošlogodišnju krizu. Kada je reč o zaposlenima, fokus će biti na hibridnim modelima rada, personalizovanim benefitima sa akcentom na zdravlje, i generalno balans između posla i privatnog života.

HelloWorld
0
26.02.2024. ·
<1 min

IT kompanije iz prve ruke: Filip Karaičić, Quantox Technology

Kako je raditi u IT kompanijama, šta nude, a šta očekuju pričaćemo u formi kratkih video intervjua sa predstavnicima IT firmi koje posluju u Srbiji. Naš novi gost je Filip Karaičić, generalni direktor kompanije Quantox Technology. Filip je s nama podelio detalje o tehnologijama koje Quantox Technology koristi, strukturi zaposlenih, kriterijumima koje traže kod potencijalnih kandidata i ključnim faktorima koji izdvajaju Quantox Technology na IT tržištu. Takođe, Filip nam je otkrio detalje o procesu ulaska na kanadsko tržište, kao i buduće planove kompanije Quantox Technology. Detalje intervjua možete pogledati u videu ispod.

HelloWorld
1
26.02.2024. ·
6 min

Kompanija CAKE.com: Naš recept - jednak tretman, podrška i poštovanje kandidata tokom cele selekcije

U IT segmentu, već treću godinu zaredom kompanija “CAKE.com” osvojila je prvo mesto u sada već tradicionalnom istraživanju Infostuda “Oceni put do posla” koji je ovoga puta sprovedeno među više od 20.000 kandidata koji su tokom prošle godine konkurisali za posao. U ovoj kompaniji za naš sajt kažu da im nagrada nije iznenađenje, ali svakako jeste potvrda da je nagrada  “kruna onoga što su radili tokom cele 2023. godine”. - Samouvereno smo rekli prošle godine da ćemo osvojiti nagradu i ovaj put se baš to i dogodilo - kaže na početku razgovora za Infostud Biljana Rakić, VP of Human Capital u kompaniji “CAKE.com” i dodaje: - Želimo da se zahvalimo i posetiocima sajta zbog dobrih ocena koje smo dobili, kao i pozitivnih komentara. Uz njih učimo kako da svake godine održimo kvalitet, ali i na koji način da se naš HR tim stalno usavršava i u proceni kandidata, ali i u odnosu sa njima. I u krizi smo zaposlili 200 novih ljudi Kako Biljana navodi, u kompaniji “CAKE.com” se ceo HR tim zaista trudi da svakom kandidatu pruži jednak tretman, podršku i poštovanje tokom celog procesa. Dobar deo kompanija iz vaše industrije suočio se prethodne godine sa krizom. Kako je vama izgledala 2023. i šta ju je obeležilo? - Svesni smo da je tržište bilo nestabilno, bilo je dosta otkaza i smanjivanja broja pozicija, kao i smanjivanja broja zaposlenih po poziciji unutar naše industrije. Mi smo imali sreću da to kod nas nije bio slučaj. Naša kompanija je narasla za skoro 200 novih zaposlenih, na više različitih pozicija i danas broji više od 400 ljudi. Otvorili smo više departmana i proširili oblasti rada. Takođe, ono što je važno, nije nam se menjala stopa zadržavanja zaposlenih. Izazovi sa kojima smo se susreli tokom 2023. godine su se više odnosili na održavanje postojeće kompanijske kulture, na promovisanje postojećih vrednosti. Nama su različitost, poštovanje i poverenje vrlo važni za funkcionisanje i svakodnevni rad. Konstruktivno reagujemo na povratne informacije Na pitanje da li su nešto menjali u procesu selekcije i regrutacije u odnosu na prethodne godine, Biljana Rakić kaže: - Jedna od naših vrednosti je da se uvek trudimo da smo bolji - da stalno poboljšavamo i procese regrutacije i selekcije. To radimo na više različitih načina, ljubaznom molbom da kandidati i kandidatkinje popune upitnik na kraju procesa selekcije, raspitujemo se kod “hiring” menadžera za njihov utisak, postavljamo pitanja šta je to što može da se unapredi i poboljša. Isto tako pitamo i kolege i koleginice koji su nedavno došli, šta su cenili tokom samog procesa, šta je to što im je posebno značilo i na koji način sam proces može da bude kvalitetniji. Na povratne informacije reagujemo konstruktivno, a trudimo se i da probamo da predvidimo određene situacije i reagujemo proaktivno. Na koji način zakazujete test i intervju i koliko vam u proseku traje jedan proces selekcije?  - Putem HR Lab platforme zakazujemo prve susrete, oni se realizuju u onlajn formatu, i test i HR i stručni intervju. Proces nekada može da traje samo pet radnih dana, a trudimo se da nikada ne traje više od 4 do 6 nedelja. Smatramo da je važno da se poštuje vreme kandidata ili kandidatkinja koji očekuju relativno brz odgovor, ali i kompanijsko vreme investirano u proces selekcije budućih kolega i koleginica. Navedite nam neki primer, metod ili situaciju koji bliže opisuje način na koji vaša kompanija uspeva da zadobije toliko poverenje kandidata?  - Smatram da su dosledno i autentično ponašanje ključ poverenja. Naš HR tim komunicira realne uslove rada u kompaniji, tu je da predoči konkretne beneficije, izazove, prostor za napredak i sve što je od informacija dostupno a relevantno za potencijalnog novog kolegu ili koleginicu. Takođe, naš cilj je da se u svim kontaktima sa nama, ljudi osećaju poštovano, vrednovano, da je njihovo mišljenje uzeto u obzir i da su imali prostora da pokažu svoje znanje, u relativno ograničenom roku. U razgovorima nakon zaposlenja, jedno od pitanja koje postavljamo novozaposlenima jeste koliko smo tokom selekcije uspeli da im približimo radno mesto i sam rad u kompaniji, i tu su ocene najčešće najviše, što nas posebno raduje. U prilog ostvarenog poverenja, govori i visok procenat retencije, odnosno zadržavanja zaposlenih u kompaniji. Kako poslodavci biraju zaposlene, tako i oni biraju kompanije Komentarišući rezultate našeg istraživanja  koje je pokazalo nažalost, i to da poslednje tri godine dolazi do povratka prakse da poslodavci ne daju povratnu informaciju o ishodu procesa selekcije, Biljana kaže: - Žao mi je što je to tako. Ne bih da opravdavam kolege ali usled promena na tržištu rada, verujem da su i kapaciteti ljudskih resursa smanjeni i da se dosta snage ulaže u zadržavanje zaposlenih koji ostaju i održavanje dobre kompanijske kulture i u težim vremenima. S tim u vezi, čak 70% kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u takvim kompanijama, dok čak 75% ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama. Šta mislite o tome? - Nisam pretpostavljala da je tako visok procenat. Tržište rada je trenutno preplavljeno različitim kadrovima i nekada poslodavci mogu da imaju stav da je dobre ljude lako naći i da će uvek neko pristati da radi pod uslovima koji su predočeni. Mislim da bi trebalo imati u vidu da kako kompanije biraju svoje buduće zaposlene, tako i ljudi biraju svoje nove poslodavce, i to ne treba zanemariti. Da li postoji neka dodatna aktivnost koju sprovodite za kandidate i zaposlene a na koju ste posebno ponosni?  - Radimo takozvani “Candidate experience”, odnosno pratimo iskustvo kandidata koji su se prijavili kod nas za posao, kako onih sa kojima smo ostvarili saradnju, tako i onih sa kojima nismo. Razmatramo razlike u povratnoj informaciji i učimo iz njih. Takođe, imamo “onboarding program” koji je definisan u tri oblasti, operativni, socijalni i stručni, gde pružamo podršku svim ljudima tokom prvih meseci saradnje, kako bismo bili sigurni da sve protiče u očekivanim i najbolje mogućim okvirima. U slučaju da imamo odstupanja, tu smo da učinimo sve da proces bude fleksibilan, ukoliko određena pozicija i tim to omogućavaju. Tu su i naši interni programi brige za zaposlene i psihičku podršku, gde pozivamo da se otvoreno govori i o uspesima i o greškama, kako bismo zajedno učili i napredovali. U poslednja četiri meseca, za sve zaposlene su organizovane radionice na teme emocionalnog rada, preteranog razmišljanja i regulacije stresa. Kakva će biti 2024. za IT tržište? Šta će biti ključni zahtevi kandidata koji traže posao?  - Iz iskustva našeg tima i dalje se vrlo vrednuje rad od kuće, odnosno mogućnost da se ne dolazi svaki dan u kancelariju. Mobilnost i ušteda vremena koji se tako ostvaruju se i dalje visoko kotiraju i dosta znače zaposlenima. Isto tako, kandidatima je bitno i šta je konkretan opis posla, koje se tehnologije koriste i da li kompanija razvija svoj proizvod. Takođe, i dalje su važni integritet i autonomija rada i prostor za napredak. Jer ljudi ne napuštaju loše poslove, već loše šefove i loš sistem.

HelloWorld
1
13.02.2024. ·
6 min

Šta smo naučili na 9Inspiration konferenciji – IT stručnjaci podelili svoja iskustva o važnim IT temama (2. deo)

Najnoviji IT trendovi, autoriteti iz industrije i konstantna razmena znanja, obeležili su nedavno održanu 9Inspiration konferenciju, u organizaciji kompanije Levi9. To je bila prilika da se široj IT zajednici omogući da nauče nešto novo, prošire mrežu kontakata i debatuju sa profesionalcima iz branše, o čemu je HelloWorld.rs već pisao.  Najznačajnije poruke sa 9inspiration konferencije nam prenosi Mirko Tomić, Mobile developer, član tima koji je radio na razvoju iOS aplikacije konferencije i za vas izdvojio ključne poruke sa predavanja. Uloga hakera u prijavljivanju bezbednosnih propusta   Definitivno dosta pažnje na 9Inspiration konferenciji, kako kaže Mirko, privuklo je predavanje koje je održao Edvin van Andel, iz Holandije. Edvin je počeo da hakuje sa 13 godina, a sada je CTO kompanije Zerocopter u čijem fokusu je podizanje nivoa cyber bezbednosti kroz primenu etičkog (white hat) hakovanja. Edvin je poznat i cenjen u hakerskoj zajednici jer svoje aktivnosti fokusira i na usmeravanje mladih hakera na pravu stranu - kako bi doprineli većoj bezbednosti čitavog društva. Mirko ističe da je njegovo predavanje bilo dinamično i intrigantno, baš kao i naslov: "How to break the police bodycams for fun and pizza?"   „Edvin je govorio o svom doprinosu da se u Holandiji donese pravilnik o odgovornom prijavljivanju bezbednosnih propusta, kako bi hakeri mogli da ukazuju na njih Vladi ili kompanijama, i to bez straha da zbog toga budu krivično gonjeni“, objašnjava Mirko.  Edvin van Andel se osvrnuo i na javno-privatno partnerstvo kada je njegova kompanija Zerocopter bila angažovana da proveri da li postoje sigurnosni propusti kod uređaja koje policija koristi u svakodnevnom radu, kao što su kamere na uniformi i GPS lokatori za praćenje vozila. „Ovo predavanje je istaklo ulogu etičkog hakovanja u identifikovanju i ispravljanju propusta, naglašavajući važnost saradnje između hakera i javnih ustanova sa ciljem da se poboljša bezbednost javnih servisa“, objašnjava Mirko. Svi zaposleni u Levi9, pa i oni koji nisu prisustvovali 9Inspiration konferenciji, imali su priliku da pogledaju ovo predavanje, jer je ono bilo deo već tradicionalnog godišnjeg događaja, posvećenog cyber bezbednosti pod nazivom Secure9. U pitanju je tematska konferencija koja se održava od 2019. godine, a koja je namenjena kako zaposlenima u svim zemljama gde Levi9 ima svoje kancelarije, tako i Levi9 klijentima i alumnistima. U tu svrhu je Edvinovo predavanje uživo strimovano i u Holandiji, Rumuniji i Ukrajini, direktno iz Jugoslovenskog dramskog pozorišta, jer Secure9 promoviše cyber bezbednost, zaštitu Levi9 usluga i klijenata.   Budućnost proširene stvarnosti  Najner Žolt Varga, Mobile Software Architect, se nakon bezbednosnih pitanja prebacio na temu proširene stvarnosti svojim odličnim predavanjem "Trends and the Future of Augmented Reality".   „Žolt je istakao detalje o evoluciji, funkcionisanju i budućim perspektivama Augumented Reality (AR) - interaktivnom iskustvu koje kombinuje stvarni svet i kompjuterski generisani sadržaj. Govorio je o primeni, pozadinskoj tehnologiji i budućnosti uređaja i korisničkog iskustva“, pojašnjava Mirko i dodaje:  „Augmentovana stvarnost (AR) je tehnologija koja se brzo razvija i ima potencijal da u budućnosti značajno utiče na naš svakodnevni život i poslovanje, menjajući način na koji doživljavamo svet oko sebe“.   Žoltovo predavanje možete da pogledate u celosti na ovom linku.  AI: Sve počinje i završava se sa podacima  Svoja znanja sa publikom na 9Inspiration konferenciji podelio je i Luka Aničin, osnivač Datablooz. Poslednjih šest godina Luka istražuje mašinsko učenje, koje je osnov veštačke inteligencije, a svoje uvide podelio je kroz predavanje "Let’s walk together through an AI project". „Iz njegovog izlaganja shvatili smo koliko je složeno održavanje projekata mašinskog učenja“ kaže Mirko Tomić. Uspeh tih projekata ne zavisi samo od primene algoritma, već zahteva stalno prilagođavanje. Posebno je važan kvalitet podataka i njihova pravilna upotreba. Rezultati moraju neprekidno da stižu, prate se algoritmi, a model se sve vreme unapređuje“.  Kako je Aničin pokazao, "Sve počinje i završava se sa podacima. Ako su podaci netačni ili pristrasni, čak i najbolji algoritam će dati loše rezultate", sumira Mirko glavnu poruku sa predavanja Luke Aničina, koje možete pogledati ovde.   Gost iz Nemačke, Florian Rapl, Solution Architect iz Minhena, održao je predavanje "Multiple Ships to the Island - Micro Frontends &amp; Island Architectures".  „Florian se dotakao teme o tipovima arhitekture mikrofrontend sistema“, napominje Mirko i dodaje da je tom prilikom istakao prednosti distribucije procesa, skaliranja razvoja i poboljšanja performansi u web aplikacijama.   „Njegova poruka je da se kombinacijom mikrofrontend arhitektura može unaprediti efikasnost i skalabilnost razvoja web aplikacije. Ovi pristupi mogu da omoguće bolju distribuciju rada, unapređenje performansi i skaliranje razvoja web aplikacija. Takođe, implementaciji ovakvih strategija doprinosi mogućnost odvajanja timova koji rade na istom sistemu“, prenosi nam glavne uvide sa predavanja Mirko.  Najmanje tri razloga da se poseti konferencija 9Inspiration   Konferencija 9Inspiration je prilika da se provede dan sa priznatim ekspertima iz IT industrije i zato je višestruko korisna.  „Uvidi i znanje koje steknemo pomažu nam da unapredimo svoje veštine i bolje razumemo našu industriju, bez obzira na to koja je naša specijalnost. Konekcije koje steknemo otvaraju nove mogućnosti i donose nam nove saradnike. Lično, važno mi je i to što kroz donacije NURDOR-u imamo priliku da doprinesemo čitavoj zajednici i tako učinimo nešto dobro “, kaže Mirko Tomić.  Kako podseća, kompanija Levi9 je 9inspiration konferenciju organizovala i 2022. godine. Za njega je to bilo jedno od onih iskustava koje inspirišu i otvaraju razne perspektive, gde se entuzijazam za naš posao mogao osetiti na svakom koraku.  „Sa te prve konferencije izdvojio bih kao najkvalitetnija keynote predavanje Sigurdura Birgisssona i Gojka Adžića iz kompanije IKEA, "Tangible Software Quality", kao i predavanje "Thinking Serverless in your Architecture" koje je održao Alex DeBrie“.    Najneri, pa i Mirko Tomić, nemaju dilemu. Raduju se narednom okupljanju.   „Konferencija, ne samo da pruža platformu za razmenu ideja i znanja, već i priliku da se  kolege iz drugih kompanija upoznaju sa radom naše firme, kao i da se uspostave veze koje mogu biti važne za dalji lični i profesionalni razvoj“ dodaje Mirko i naglašava:   I ove godine, troškove organizacije konferencije pokrio je Levi9, dok je prihod od prodaje ulaznica namenjen Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka NURDOR, baš kao i prethodni put. Prikupljen novac je usmeren na izgradnju nove Roditeljske kuće u Beogradu. Ovo udruženje je dosad uspelo da organizuje i pokrene pet roditeljskih kuća - u Nišu, Novom Sadu i tri u Beogradu.   Program konferencije osmislile Delivery direktorke iz Levi9  Najneri sa ponosom ističu da su dve Delivery direktorke iz njihove kompanije - Mirjana Kolarov i Mirjana Trobok, odgovorne za program 9Inspiration konferencije. Pored role, dve Mirjane su imale i zajednički cilj u kreiranju programa - da svako  izađe bolji nego što je na konferenciju došao, sa više informacija i spremniji za nove profesionalne izazove. Kada se za zajednicu priprema nešto dobro, ne izostaje ni podrška. Tako je Jugoslovensko dramsko pozorište rado ustupilo prostor za održavanje konferencije, na čemu im je Levi9 neizmerno zahvalan. Konferenciju su takođe podržali i sajt HelloWorld.rs, Nedeljnik, Heineken, Coca-Cola HBC i Maxi.  I na kraju, Levi9 namerava i dalje da deli znanja i povezuje profesionalce već i ove 2024. godine. To je ujedno i poziv za sve koji žele da dođu na ovogodišnju 9Insipiration konferenciju da podele svoje razmišljanje o tome  da li im za učenje više odgovara radni dan ili subota.

HelloWorld
0
30.01.2024. ·
7 min

Trendovi u IT industriji - pogledajte najvažnije poruke sa 9inspiration konferencije (deo 1)

IT konferencija 9Inspiration, koju kompanija Levi9 organizuje po drugi put, već je prepoznata kao odlična prilika da se od priznatih eksperata sazna šta je najnovije i najvažnije u njihovom poslu.  U Jugoslovenskom dramskom pozorištu su se zbog toga i okupili krajem septembra prošle godine, svi zainteresovani da isprate predavanja  domaćih i stranih stručnjaka, u oblasti IT-ja. Ova konferencija polako postaje tradicionalna platforma za razmenu znanja, iskustava i povezivanje IT -jevaca koji žele da prate svetske trendove.  Ako biste pitali zaposlene u Levi9 rekli bi vam da su učenje i umrežavanje ključni faktori za postizanje ličnog i profesionalnog uspeha. Zato je cilj konferencije 9inspiration da pored IT profesionalaca, pre svih developera, DevOps inženjera, IT i Product menadžera, i šira IT zajednica dobije priliku da obogati svoje znanje, usavrši veštine i uspostavi vredne konekcije u zajednici.  Eksperti prenose iskustvo  A kako je to tačno izgledalo? Serijal predavanja sa agende, gde su govornici delili svoje iskustvo iz prakse, pratio je i niz prilika za networking i zabavu. A učesnici 9inspiration konferencije mogli su da koriste i mobilnu aplikaciju specijalno pripremljenu za ovu priliku, uz koju je umrežavanje dobilo novi tvist.  Jedan od zaslužnih za izradu iOS &amp; Android mobilnih aplikacija u Levi9 timu je i Mirko Tomić, Mobile developer. Do sada je u Levi9 radio na jednom od najpopularnijih servisa u Holandiji za slušanje radio stanica, podkasta, audio knjiga i muzike. Sa Mirkom smo porazgovarali o 9inspiration konferenciji i on je za vas izdvojio uvide sa svakog od predavanja.   Među ključnim porukama ovaj Najner izdvaja one koje je imao Kevlin Henney. Kao keynote govornik, on je i otvorio 9inspiration konferenciju i to predavanjem: “Software is details”.  - Pretpostavljate da je glavni fokus izlaganja bio na detaljima, koje, po mišljenju ovog predavača nikako ne smeju da se previde. To je često slučaj kada nas “zavede“ velika slika toga šta sve softver može da uradi za nas. Kevlin je naveo slučaj ogromne gužve na britanskom aerodromu, prošlog leta, kada softver za National Air Traffic Service nije bio dostupan. Hiljade letova je otkazano, stotine hiljada ljudi su izgubili konekcije, a gužva je trajala narednih nekoliko dana. Uzrok problema? Jedan pogrešan podatak koji je neimenovana avio-kompanija unela u plan letenja. Kada je pisan softver vladalo je uverenje da su uneti podaci uvek tačni. To je bila pretpostavka i nije implementirana provera unosa - ispričao je prisutnima Kevlin i dodao:  - Pretpostavke su kao lego kockice, na podu, u mraku - našalio se Henney. - Ako nikada do sada niste bosi nagazili na njih, pa, probajte.   Lepa je i paralela i koju je povukao sa korišćenjem ChatGPT-ja, CoPilota, na konto stvaranja legacy code-a.  - Kako je rekao, često na svojim radionicama pita učesnike šta je za njih legacy code. Iako je čuo mnoge definicije, najviše mu se sviđa ova: „Legacy code je kod koji je napisao neko drugi“ kako god se taj neko drugi zvao - prenosi Mirko utiske sa ovog keynote predavanja koje možete u celini da pogledate ovde.   Konferencija 9Inspiration, kako napominje naš sagovornik, približila je publici i nova saznanja kako najbolje organizovati timove. Njihova efikasnost bila je tema predavanja Jelene Pavlović, osnivača Koučing centra i vanredne profesorke psihologije rada na Univerzitetu u Beogradu.   Efikasan tim je sinergija zajedničkog rada  Jelena je najpre objasnila da se, sa razvojem poslovnog okruženja, fokus sa individualnog pristupa organizaciji preselio na timski. Uz slikovitu analogiju sa sportskom ekipom, ukazala je na to da efikasni timovi nisu skup pojedinaca sa odličnim veštinama, već sinergija zajedničkog rada.   - Lepo je imati zaposlenog koji je superstar, ali organizacije ne bi trebalo da promovišu tim lidove bazirano isključivo na individualnom radu odnosno postignućima - slikovito je predstavila Jelena Pavlović.  Ona je ukazala na to da zajednička odgovornost deluje kao „lepak“koji drži tim.  - Svaki član treba da razume zajedničke ciljeve tima i da se oslanja na druge da bi se ti ciljevi ostvarili - pojasnila je ona.   - U dobrom fudbalskom timu igrač doda loptu onom saigraču koji ima bolju poziciju za šut, i tako se odrekne ličnog interesa zarad timskog uspeha. Ali da li je to u biznis okruženju uvek tako?  Kompanijska kultura veoma utiče na to koliko će određeni lider doprineti efektivnosti tima. Zato je važno proučiti kulturu organizacije pre izbora samog lidera.  - Raniji zaključci su sugerisali da je ekstrovertni tip odličan izbor tim lida. Empirijski podaci su pokazivali da je to tip lidera koji najviše doprinosi efikasnosti. Međutim, u timovima koji su „flat“ mnogo će se bolje snaći lider koji je uvek spreman za saradnju, empatičan, prijateljski nastrojen - kaže Jelena Pavlović.  Perspektiva iz ugla Najnera  Mirko navodi da se u firmi Levi9  vode time da je, bez obzira na senioritet, u svim fazama karijere učenje veoma važno, kao i deljenje znanja. To je jedan od glavnih benefita koji zaposleni u Levi9 prepoznaju. Kompanija organizuje tradicionalne događaje kao što su Secure9, Hack9 i 9Inspiration konferencija - kaže Mirko i ističe ih kao sjajne primere za podršku deljenju znanja.  Kako kaže, znanje se umnožava i kroz rad na projektima, ali i na konferencijama, pa mu je drago da su i Najneri mogli da podele svoju perspektivu i na ovoj konferenciji.   Marina Zvicer i Jovana Milanović su sa publikom razmenile svoje iskustvo u kompaniji Levi9, gde su gradile karijere Test Developera. Sa pozicije Test Lead, odnosno Test Consultant, skrenule su pažnju na važnost postavljanja pitanja, zajedničkog razumevanja, pisanja detaljnih izveštaja i dokumentacije.   Na osnovu primera iz karijere, kako ističe Mirko Tomić, pokazale su kako se u svakom delu razvoja softvera može insistirati na kvalitetu. Upravo to doprinosi efikasnosti i razvoju najboljih softvera. Svojom prezentacijom prenele su poruku da je kvalitet odgovornost celog tima, a klikom na link možete da pogledate predavanje u celosti.  Nije više teško utvrditi koji timovi su uspešni  Šta nam sve donosi razvoj tehnologije, pokušao je da predvidi Radovan Baćović, Staff Data Engineer u GitLab-u.  - DevOps i DevSecOps su kao timski sportovi u svetu izrade softvera. Umesto da svako radi za sebe, svi rade zajedno, brže se prilagođavaju promenama i više se fokusiraju na inovacije nego kod starog načina rada - ovako je Radovan Baćović počeo svoje predavanje „When nimble is not fast enough: Will AI and Data leverage your DevSecOps journey“.  On je pojasnio da nije više tako teško precizno utvrditi koji su timovi uspešniji od drugih. Tome služe DORA metrike.   - Frekvencija uspešnog postavljanja nove verzije, vreme potrebno za izmenu, vreme za oporavak servisa i stopa neuspeha postavljanja nove verzije su standardizovani pokazatelji efikasnosti i performansi DevOps timova. I upravo će DORA pokazati razliku između uspešnih i neuspešnih timova - rekao je Radovan i naglasio:  - Na osnovu seta podataka i veštačke inteligencije ćemo u budućnosti dobijati metrike koje će nam pomoći da još agilnije pristupamo i dobijemo još bolju sliku našeg procesa. Stvari će se tek menjati, a Radovan podvlači i to da je veomo uzbudljivo što smo baš sada deo tech scene i što ćemo moći da učestvujemo u progresu - sumira Mirko Tomić njegovu poruku.  Gde će nas dovesti razvoj veštačke inteligencije? Pitanje od milion dolara  Mnoga pitanja “vrzmala” su u networking pauzama.   Na kafe i pauzi za ručak između predavanja moglo se čuti da posetioci vole ovu konferenciju i zato što uvek imaju šansu da nekoga novog stručnjaka upoznaju i pitaju za savet, dobiju konkretan uvid, i izađu sa konferencije “pametniji, nego što su bili”. Podrška NURDOR-u, organizaciji kojoj je doniran novac od ulaznica, takođe je velika motivacija za sve učesnike. Zajedničkim trudom i ove godine je prikupljeno više od 1.200.000 dinara, koji će biti uloženi u Roditeljsku kuću za porodice sa decom obolelom od raka koje u Beogradu traže izlečenje.  Drago nam je da u saradnji sa Levi9 možemo da vam ponudimo snimke nekih od predavanja, pa ako ste propustili priliku da direktno ispratite konferenciju, eto šanse da početkom godine uradite osvrt na najvažnije zaključke. Uskoro vas očekuje i drugi deo izveštaja sa 9inspiration konferencije u u kome ćete pronaći najbitnije uvide sa drugih predavanja, kao i linkove koji do njih vode.

HelloWorld
0
27.09.2023. ·
<1 min

IT kompanije iz prve ruke: Đorđe Simić, Syrmia

Kako je raditi u IT kompanijama, šta nude, a šta očekuju pričaćemo u formi kratkih video intervjua sa predstavnicima IT firmi koje posluju u Srbiji. Naš novi gost je Đorđe Simić, Director of Operations, Syrmia. Đorđe je podelio sa nama da Syrmia vrednuje mlade ljude i pruža im šansu da se već na završnim godinama fakulteta oprobaju u realnim projektima, uz odgovarajućeg mentora. Takođe, nam je otkrio da su ključ njihovog uspeha zaposleni, koji imaju isti sistem vrednosti i timski duh. Detalje intervjua možete pogledati u videu ispod.

HelloWorld
0
25.08.2023. ·
1 min

IT Kompanije iz Prve Ruke: Olja Gaković, sa.global

Kako je raditi u IT kompanijama, šta nude, a šta očekuju pričaćemo u formi kratkih video intervjua sa predstavnicima IT firmi koje posluju u Srbiji. Naša nova gošća je Olja Gaković, Country Manager sa.global. U susretu sa nama, Olja je na inspirativan način ispričala kakvo je poslovanje sa.global-a, kao jednog istaknutog Microsoft partnera. Ono što je podelila s nama je da sa.global kao pionir na  jedinstveni način ostvaruje poslovnu prisutnost na svim kontinentima sveta! Takođe, nam je otkrila koliko ljudi zapošljavaju u Srbiji, ističući karakteristike i kvalifikacije koje cene kod potencijalnih novih članova tima. Ispričala nam je i o važnosti odgovarajuće vrste edukacije za pozicije u sa.global-u, pružajući nam jasnu sliku o očekivanjima i standardima. Detalje intervjua možete pogledati u videu ispod. &nbsp;

HelloWorld
0
31.07.2023. ·
5 min

Remote rad i prijateljstva za ceo život: Inspirativne priče Luxoftera povodom Međunarodnog dana prijateljstva

Mogućnost rada na daljinu je jedan od najvažnijih benefita koje kompanija može ponuditi zaposlenima, i oko 50% zaposlenih u Luxoft Srbija odabralo je remote opciju za rad. Povodom 30. jula, Međunarodnog dana prijateljstva, neki od njih podelili su sa nama priče o svojim Luxoft prijateljstvima koja su se rodila kroz online komunikaciju i saradnju. Jelisaveta i Kasia su trening menadžerke u Learning Management and Development sektoru u Luxoftu. Jelisaveta je iz Srbije a Kasia iz Poljske, nisu se nikada uživo upoznale, ali zajednički rad učinio je da se zbliže i postanu prijateljice. „Znala sam da je Kasia Poljakinja i jako sam se zbunila kad nam se na prvom sastanku obratila na našem jeziku. Ispostavilo se da je završila studije hrvatskog jezika, da je nekoliko godina živela i radila u Hrvatskoj i u Srbiji.“ započinje priču Jelisaveta. Obe su se u Luxoftu zaposlile prošlog leta, i nakon mesec dana Kasia je zakazala sastanak na temu „My first month in Luxoft“ gde je sa Jelisavetom i još jednom koleginicom trebalo da podeli svoja iskustva nakon mesec dana rada u kompaniji. „Kao ’newbies’ smo se podržavale u novim ulogama, a svaki naredni razgovor je pokazao da imamo dosta toga zajedničkog. Volimo da putujemo, znatiželjne smo prema drugim kulturama i ljudima. Ali, što je najbitnje, Jelisaveta ima divnu, pozitivnu energiju koju je doslovno moguće osetiti čak i preko ekrana” kaže Kasia i dodaje: „Jako mi se sviđa njen smisao za humor - ponekad malo crni. Mislim da je jako bitno, posebno u situaciji kad radimo od kuće i kolege nisu fizički pored nas, da se oslobodimo stresa humorom i lepom rečju, a na to uvek mogu da računam od Jelisavete. Znam da u njoj imam prijateljicu i na poslu, i u životu!” Jelisaveta kaže da je Kasia vedra, otvorena i iskrena, i to joj se odmah dopalo: „Šalje odlične mimove, voli mačke i ima divan osmeh.” „Puno sam naučila od Jelisavete. Definitivno sada znam još više o Srbiji, a Jelisaveta deli sa mnom i novinarske trikove jer se time ranije bavila. Puno crpim iz njenog pozitivnog odnosa prema životu i ljudima. Iako je naše poznanstvo trenutno samo online, imam utisak da se poznajemo pola života.” kaže Kasia. Jelisaveti je ovo prijateljsvo donelo nova znanja o poljskoj kulturi, gastronomiji i jeziku. „Shvatila sam i da Srbi i Poljaci imaju sličan smisao za humor, kao i da su Bajagine pesme prepevane i naširoko poznate u Poljskoj! Poznanstvo sa Kasiom će doneti i nove avanture, jer planiramo da otputujemo negde kako bismo se uživo upoznale i nazdravile Luxoft prijateljstvu. Trenutno se dogovoramo gde!” Još jedno Luxoft prijateljstvo koje se rodilo iz zajedničkog rada je između Tamare i Đorđa. Đorđe je Specijalista nabavke a Tamara je specijalista za podršku poslovnih procesa. „Upoznali smo se kroz organizovanje jedne pošiljke za Egipat, što je bio jedan od mojih prvih zadataka u Luxoftu, tako da je Đorđe jedna od prvih osoba koje sam upoznala u kompaniji” kaže Tamara i dodaje: „Prijateljstvo je pozitivno uticalo na obavljanje posla, omogućilo nam je da lakše komuniciramo i brže rešavamo probleme. Đorđe je takođe i odličan učitelj, i pomogao mi je da razumem teme koje su mi bile potpuno strane, na vrlo lak način. On zaista poseduje ogromno znanje u svom poslu, i uvek je spreman da pomogne, čak i kada bih mu postavila pitanje koje bi trebalo uputiti nekom drugom.“ „Tamara ima veliku spremnost da izgura stvar do kraja. Njena upornost me je od starta motivisala da i sam budem toliko posvećen rešavanju problema. Osim toga, Tamara je završila Filološki fakultet i zbližila nas je ljubav prema modernim domaćim piscima i spisateljicama. Slučajno smo u isto vreme čitali „Uhvati zeca” od Lane Bastašić i zajednički smo uživali u sjajnoj knjizi.” kaže Đorđe. Raduje ga to što je kroz zajednički rad uspeo da približi Tamari kompleksnost međunarodnih pošiljki i važnost pariteta prilikom planiranja isporuke: „Iako deluje jednostavno da se nešto pošalje od tačke A do tačke B, jako je izazovno poznavati carinske i druge propise u udaljenim zemljama.” „Đorđe mi je pomogao da razumem važnost raščlanjivanja zadatka na više manjih, kako bi zadatak bio bolje shvaćen i samim tim brže rešen.“ naglašava Tamara jednu važnu stvar koju joj je komunikacija sa novim prijateljem donela. „Osim što je profesionalac, Đorđe je i vrlo svestrana ličnost, često pričamo o raznim temama od kojih je jedna od omiljenih svakako književnost.“ Jovana i Milica su se upoznale na Teams-u a ubrzo nakon toga i uživo na piću, iako žive u različitim gradovima. Obe rade na poziciji Employment Screening Specialist u Luxoftu. „Kada je Jovana došla u naš tim ja sam joj se javila, poželela dobrodošlicu i rekla ako joj treba bilo kakva pomoć da može da računa na mene. Počele smo često da komuniciramo pa sam čak i otputovala u Novi Sad da se upoznamo uživo” kaže Milica i dodaje: „Jednostavno smo kliknule od prvog razgovora. Jovana je jako zrela, pametna, otvorena osoba i veoma je lako komunicirati sa njom.” „Milica mi je uvek pružala pomoć i bila na raspolaganju šta god da mi zatreba” opisuje Jovana svoju prijateljicu:”Dopalo mi se to što je otvorenog uma, veoma pozitivna, pametna, uvek spremna da pomogne - to su najbitniji kvaliteti prijatelja i kolege, a ona ih sve poseduje. Važno je imati pomoć, posebno na remote poziciji - pomaže tuđe mišljenje i dodatni par očiju”. Milica takođe naglašava da joj je važno da na poslu ima nekoga sa kime može da popriča i o svakodnevnim stvarima, posebno o kuvanju koje je velika strast i jednoj i drugoj: „Skoro svaki dan se pohvalimo jedna drugoj nekim novim receptima - ona mi je dala fenomenalni recept za pastu napolitanu koji je dobila od profesionalnog šefa iz Italije, a ja sam njoj otkrila neke recepte iz azijske kuhinje.” Obe vole i da putuju, planinare i kampuju, i planiraju da uskoro organizuju zajedno i neko putovanje.

HelloWorld
0
Da ti ništa ne promakne

Ako želiš da ti stvarno ništa ne promakne, prijavi se jer šaljemo newsletter svake dve nedelje.