18.11.2022. ·
5 min

Bezbedno i na vreme: Continental rešenja za upravljanje flotom

HelloWorld
0
Bezbedno i na vreme: Continental rešenja za upravljanje flotom

Ukoliko kompanija koja mora da vodi računa o floti vozila, nije digitalizovana/ne koristi neko gotovo rešenje za menadžment flote, praćenje i menadžment flote mora da se radi „ručno“ kroz različite sisteme (čak i jednostavni excel) uz jako, jako puno komunikacije sa vozačima, serviserima, krajnjim mušterijama i drugima. Pored toga što je potrebno investirati dosta novca u radna mesta koja će sve ovo pratiti, sam proces je podložan greškama, a svaka greška dodatno košta.Zamislite da menadžer flote ne zna tačno gde se neko vozilo nalazi, ili da je davno prošlo vreme kada je neko vozilo moralo da bude servisirano, što je na kraju prouzrokovalo kvar na putu i onesposobilo vozača da završi svoj posao. Vrlo stresne i skupe situacije.

Continental se trudi da svojim digitalnim rešenjima reši ove probleme svojim klijentima – da im uštedi puno novca i svede rizik i stres na minimum. Pod digitalizacijom mislimo na upotrebu uređaja koji iz vozila čitaju podatke i šalju ih nazad menadžerima flote u realnom vremenu, kako bi za svako vozilo u floti u svakom trenutku bila poznata lokacija, pređeni kilometri, količina goriva, termin sledećih servisa itd.

Kada se rešenja za upravljanje flotom koriste?

Flota vozila može da se koristi u najrazličitije svrhe. Ono što je najčeše, i na šta se Continental fokusira su komercijalna vozila, ali tu je i velik broj putničkih vozila koju treba pokriti, na primer vozila koja su pod ugovorom sa osiguravajućim kućama, pomoći na putu, leasing i slično.

U skladu sa samom namenom flote, i menadžment flote može da uključuje različite stvari.

Ono što bi moglo biti nazvano zajedničkim, nezavisno od namene flote vozila, je potreba da se u svakom trenutku zna gde se koje vozilo nalazi i neki osnovni parametri poput pređene kiometraže, količine goriva u vozilu, stanja akumulatora, termina sledećeg servisa i potencijalnih grešaka prisutnih u vozilu (dijagnostičke greške).

Menadžer flote se pre svega trudi da svede troškove na minimum, a to postiže osiguravanjem da su vozila korišćena na najefikasniji mogući način i da su uvek operativna. Informacije navedene gore su zlata vredne za ovu svrhu.

Osim ovakvih „generalnih“ informacija, mogu da postoje i neke specifičnosti koje mogu da zanimaju menadžera flote, npr. kada su akumulator i/ili gume spremne za menjanje, da li je vozilo voženo pažljivo ili „agresivno“, ali i neke stvari koje kompanije moraju da prate da bi garantovale da poštuju zakonske regulative – na primer, da će potrošnja goriva i/ili emisija ugljen-dioksida biti minimalna, da će baterije na električnim vozilima biti zamenjene u pravom trenutku, između ostalog.

Kako se podaci preuzimaju iz vozila?

Nema puno kompanija na svetu koje interno imaju znanje i o embedded sistemima, automobilskoj industriji, podacima koji dolaze iz vozila i IT, plus ugovore sa manje-više svim proizvođačima vozila. Ta unikatna kombinacija znanja i konekcija omogućava da Continental podatke koji su menadžerima flota potrebni zapravo i dostavi.

Sve kreće povezivanjem i instalacijom uređaja koji će komunicirati sa vozilom. U toku ove instalacije, uređaj „uči“.

Kada uređaj „nauči“ kako da komunicira sa vozilom, krenuće da „uči“ koji podatak može da dobije iz kog izvora – iz koje „elektronske kontrolne jedinice“ vozila.

Ovo „učenje“ je omogućeno samim pristupom znanju/informacijama o vozilima, a ono dolazi delom kroz ugovore koje Continental ima sa proizvođačima vozila, delom kroz interno domensko znanje potrebno za „reverse engineering“.

Na kraju instalacije, uređaj je potpuno osposobljen da potrebne podatke čita iz vozila i da ih, pomoću mobilne mreže, šalje dalje u realnom vremenu na unapred definisanu lokaciju. Ova lokacija može biti Continental-ova baza podataka, iz koje će klijentov sistem za menadžment flote čitati, ali može biti i direktno klijentova baza podataka/sistem za menadžment flote.

Sistem za menadžment flote vizualizuje podatke koje je Continental uređaj skupio i poslao, a menadžer, koristeći podatke sada dostupne u sistemu za menadžment, dalje donosi odluke u skladu sa njima.

Kako pogodnosti upravljanjem flotom izgledaju u pravom svetu?

Zavisno od perspektive, krajnji korisnici u nasem slučaju mogu biti pravna lica (sa kojima Continental jedino i sarađuje), ali i sami vozači vozila, ili cak krajnje mušterije.

Uzmimo dva primera– 1. pomoć na putu i 2. dostava hrane.

1. Ako pricamo o pomoci na putu:

Šta kompanija koja pruža servis pomoći na putu dobija korišćenjem Continental-ovog servisa? Dobija lokaciju vozača kojem je pomoć potrebna, unapred potencijalni uzrok problema, imajući uvid u dijagnostičke greške i vrednosti određenih parametara vozila, ali i mogućnost da na teren pošalje adekvatno vozilo, kvalifikovanu osobu sa neophodnim rezervnim delovima.

Zamislite da se pošalje vozilo za šlep sa nekoliko radnika, punom opremom za popravku i rezervnim delovima, a zapravo je bilo potrebno da se izađe na teren sa najobičnijim vozilom i jednim kabelom za paljenje akumulatora. U pitanju bi bio bespotreban trošak za kompaniju – situacija koju kompanije mogu da izbegnu posredstvom naših rešenja.

Šta vozač dobija? Dobija najbržu i najefikasniju pomoć. Zamislite obrnuti scenario – dolazi najobičnije vozilo sa jednim kabelom za paljenje akumulatora, a zapravo je potreban šlep, i/ili zamena nekog dela.

2. Ako pricamo o dostavi hrane:

Sta kompanija koja pruža servis dostave hrane dobija korišćenjem Continental-ovog servisa? Dobija lokaciju svih vozila i može da pošalje vozača koji je najbliži lokaciji restorana iz kojeg je poručeno - usluži maksimalni broj kupaca u jedinici vremena, a pritom da uštedi puno goriva. Dobija podatak kada koje vozilo treba servisirati – osigurava da su sva vozila uvek operativna. Zamislite da se nasumično biraju vozila koja će ići u restorane X, Y i Z; ili da se, u najgorem slučaju, pokvari vozilo u sred dostave. Koliki je to trošak za kompaniju, i kratkoročno i dugoročno (reputacija).

Šta vozač dobija? Dobija više kraćih vožnji i uvek operativno vozilo, a samim tim konstantan priliv maksimalnog mogućeg broja usluženih kupaca. Više kupaca usluženih znači više bakšiša i, ukoliko je plata zasnovana na broju usluženih kupaca, veću zaradu generalno.

Šta kupac dobija? Sigurnu i najbržu moguću isporuku.

Autor: Danko Blagojević

Posetite profil kompanije Continental.

Oceni tekst

5
2 glasa

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga