Koji su trendovi u web dizajnu dominantni u 2015. godini?

Tekuća 2015. je već uzela maha, a samim tim se i nazire šta nas to očekuje do kraja godine kada su u pitanju trendovi u IT svetu. Jedna od oblasti koja je sve popularnija je i web dizajn, što je i razumljivo jer se poslovanje, pa i život, u potpunosti sele online. Odstupanje od trenda za dizajnere i programere predstavlja veliku kocku, ili ćete uspeti jedinstvenošću, ili ćete propasti. Zato vam predstavljamo osnovne trendove koje bi bilo dobro da ispratite ukoliko niste skloni riziku.

Responsive dizjan

Sintagma "responsive dizajn" možda nije našla široku primenu u svakodnevnom govoru, nije se odomaćila, ali svi želimo da se susrećemo sa onim što predstavlja. Sajt je prepoznatljiv ako na svim uređajima izgleda isto. Bilo da govorimo o smartfonu nevezano za platformu na kojoj radi, laptopu, desktopu, ili sve rasprostranjenijim SMART televizorima. Zato je responsive web dizajn postao veoma važan. Na dizajnerima je da osmisle izgled sajta koji će biti funkcionalan na ekranima od četiri do nekoliko desetina inča. Bilo da ga koristite pokretom prsta, mišem ili daljinskim upravljačem.

Tipografija, boje i logo

Kada smo unificirali izgled sajta važno je i šta vidimo u pozadini. Jednobojne pozadine i šare odlaze u istoriju, dok na njihovo mesto dolaze velike i jasne slike. Međutim, dizajner i programer moraju u dogovoru sa menadžmentom sajta odabrati sliku koja najbolje dočarava delatnost web stranice i daje joj prepoznatljivost u trenutku. Još ako pozadinsku fotografiju prati poruka, onda je postignut pun efekat. Tu dolazimo do natpisa. Dizajneri moraju izabrati adekvatan font i veličinu slova. Ako postignete autentičnost tim bolje. Koliko je to važno verovatno niste ni svesni. Primera radi, često koristite "Times New Roman" font a da ni ne znate da time odajete priznanje britanskom Tajmsu i tipografiji nastaloj 1931. Isto je i sa našom Politikom. Zamislite da za koju godinu počne da se široko primenjuje font sa vašeg sajta.

Korisnički doživljaj

Rekli smo kako treba da pišete i na koji način sajt mora da izgleda u 2015. a sada dolazimo i do upotrebljivosti. U prošloj godini su naširoko počeli da se dizajniraju sajtovi sa dominantnim skrolovanjem koje je potisnulo tabove i klikove. To će se nastaviti i u 2015. jer se pokazalo funkcionalnijim i preglednijim rešenjem, opet zbog uređaja osetljivih na dodir jer je lakše skrolovati prstom neko kliktati. Zato će dizajneri sve više morati da razmišljaju u tom smeru. Ako smo nešto naučili od Microsofta protekle dve decenije to je onda interfejs u "prozorima". Zato ne čudi da se sajtovi sve više baziraju na karticama. Njihovim se raspoređevanjem može staviti puno odvojenih sadržaja na malom prostoru, a da svi budu pregledni. Prenatrpani meniji odlaze u istoriju, a na njihovo mesto dolaze kreacije poput novinarske "glave" teksta. Naslov sa linkom i kratkim opisom su vam dovoljni, ujedno i veoma funkcionalni.

(2 osobe su glasale, prosečna ocena: 5)

O autoru

je u novinarstvu skoro deceniju. Tokom studija novinarstva počeo je da radi u listu Danas u beogradskoj rubrici, potom u hronici i sportu, da bi se posle određenog vremena stacionirao u IT sektoru kao novinar-urednik. Prati savremene trendove u ovoj oblasti u nastojanju da uvek bude dobro obavešten i ta saznanja nesebično podeli sa svojim čitaocima. U slobodno vreme prati sport, provodeći dane sa dragim osobama i prijateljima.

1 komentar

  1. vladan stefanovic
    vladan stefanovic mart 29, 2015 u 20:41 · Odgovori

    Odlican tekst.

Ostavi komentar

Copyright © 2017 :: Sva Prava Zadržana :: HelloWorld.rs.
Uspešno
Neuspešno urađena operacija