O kompaniji
74
Iskustva
39
Plate
2
Poslovi
Continental logo

Continental

4.1
31.10.2022.

Razvoj displeja budućnosti

Helloworld

Danas živimo u eri gde većina informacija dolazi sa neke vrste ekrana - bilo da je to mobilni telefon, lični računar, TV ili slično. Slična je situacija i u automobilskoj industriji! Možemo videti trend rasta broja displeja u automobilu, kao i povećavanje veličine displeja. Pametni automobili su budućnost, a korisničko iskustvo je centralno pri tome.

Počeci displeja

Sve je počelo 1976. godine kada je Aston Martin predstavio prvi digitalni automobilski displej. Obzirom da je koncept star 50 godina, nama deluje sjajno! Deset godina nakon toga, Buick Riviera je predstavila prvi ekran osetljiv na dodir, više od 20 godina pre prvog pametnog telefona!

1976 Aston Martin Lagonda 1


1986 Buick Riviera 2

Danas, displeji nisu namenjeni samo premium automobilima. Teško je čak i zamisliti bilo koji novi model automobila bez neke vrste displeja u njemu. Takav trend otvara vrata za mnoga rešenja i projekte u Continental u Novom Sadu. Stalno se fokusiramo na nove ideje, što je upravo i način da oslobdimo inženjersku kreativnost, sa ciljem da pružimo što bolje korisničko iskustvo u automobilima. O nekim tehnologijama koje razvijamo ste imali priliku i da čujete. Ipak, rešenja o kojima ćemo vam pričati će tek se tek naći u automobilima!

Novi oblici displeja

Zamislite da je jedan deo ekrana bliži vama dok je drugi dalji. Možda je to stvar estetike ili specifičnosti vozila i potreba, ali koristeći napredne tehnologije i procese pri razvoju i proizvodnji, Continental razvija i zakrivljene displeje za klijente, omogućavajući potpuno korisničko iskustvo i funkcionalnost vozila.

Continental Curved displej

Budućnost privatnosti

Kako znamo da je trend displeja da postaju sve veći, bilo je samo pitanje vremena kad će moći da se na različitim stranama displeja emituje razičit sadržaj – funkcionalnost koju smo odavno uveli. Ipak, možda bi vozača ometao sadržaj koji suvozač posmatra ili, pak, da je od poverljivog sadržaja, poput poruka ili dokumenata, bilo to u savremenom taksiju ili privatnom automobili koji vozi zvaničnike čiji posao nikad ne prestaje. Zbog toga naši inženjeri razvijaju koncept „zamenljive privatnosti“! Otuda, ako kao vozač jednostavno želite da vas ne ometa sadržaj koji gleda suvozač, možete da uključite opciju privatnosti i ekran suvozača postaje crn za vas, baš tako. Ovo se postiže specijalnom tehnologijom osvetljenja razvijenom u Continental.

Continental Switchable privacy

Integrisani displeji

Sa ShiTech displejom, Continental postavlja novi standard za sve veću potražnju za rešenjima velikih ekrana u vozilima. Ipak, toliko informacija i mogućnosti može biti previše za neke korisnike. Ako je to slučaj, imamo rešenje i za tu situaciju koja omogućava i estetsko poboljšanje neiskorišćene površine ekrana – jer su ShiTech displeji vidljivi samo kada su potrebni.

Continental ShyTech displeji

Ovo je omogućeno zahvaljujući poluprovidnoj površini. Uz pomoć toga se osigurava da se ekran može neprimetno integrisati u okolnu površinu – i vizuelno i haptički. Čak i ako se čini da je instrument tabla napravljena od jednog dela, informacije o navigaciji ili drugim komunikacijama, kao i meni na ekranu osetljivom na dodir, uvek su dostupni, i to baš kad ih vi zatražite. U isto vreme, Continental inovacija rešava zahtev dizajna gde ekrani imaju neiskorišćene i neatraktivne prazne crne oblasti između pojedinih ekrana. U zavisnosti od konfiguracije, površina ekrana može imati i teksturu ali i izgled nalik drvetu ili površinu presvučenu kožom. Zahvaljujući ShiTech inovacijama, ekrani se mogu postaviti praktično bilo gde u unutrašnjosti.

a) Visoko kvalitetna slika pri aktiviranju b) Neutralni izgled displej

Slika koja iskače

Pritom, Continental razvija realistične 3D ekrane koji se mogu videti bez 3D naočara i iz svih uglova, što korisničko iskustvo dovodi na potpuno novi nivo. Da bismo stvorili sliku koju gledaoci doživljavaju kao 3D sliku, moramo uzeti u obzir kako naše oči percipiraju i kako naš mozak obrađuje primljenu sliku. Pri razvoju ovih tehnologija, sarađuje se sa stručnjacima iz oblasti kogintivne psihologije i medicine. Zbog toga postoje različite tehnologije za pružanje 3D slike i svaka tehnologija ima svoje prednosti i nedostatke, a naš cilj je da korisnicima ponudimo samo najbolje.

Continental 3D Displeji

Dovođenje dodira na novi nivo

Većina automobila sada ima ekrane na dodir, a pored njih i prekidače i dugmad koji takođe predstavljaju deo korisničkog iskustva. Zamislite kad bi prekidač za regulisanje toplote klime menjao i temperaturu u zavisnosti od toga kad je okrenete na hladno ili toplo, i to sve pod vašim prstom. Možda bi bila zanimljivija opcija da kad određen prekidač dovodite do svog maksimuma, počinjete da osećate hrapaviju senzaciju ispod svog prsta. Ili, ono što omogućavamo u Novom Sadu, mogućnost displeja da pri dodiru reaguju stvaranjem senzacija. Takvu budućnost obezbeđujemo našim rešenjima za haptičku interakciju! Koristeći senzore sile, aktuatore i piezo-električne materijale, fokusiramo se na povećanje interakcije između vozača i naših displeja kako bismo povećali jednostavnost korišćenja istih, ali i takođe kako bismo povećali bezbednost korisnika. Ovo omogućavamo sa našom tehnologijom haptičke interakcije, gde smo omogućili interakciju displeja sa vozačima u pogledu pružanja specifičnih vibracijskih povratnih informacija pri specifičnim radnjama na ekranima. Na ovaj način smanjujemo ukupno trajanje vremena „očiju na ekranu“, odnosno ne posmatranje puta, kao i ukupan broj pogleda na ekranu.

Continental Haptic feedback

Zaključak

U Continental-u verujemo da je korisničko iskustvo nova konjska snaga automobilske industrije. Konstantno razvijamo nove proizvode i tehnologije koje koristimo da povećamo zadovoljstvo naših krajnjih korisnika, i time predvodimo tržište korisničkog iskustva. Displeji koji su danas dostupni u automobilima postaju sve veći i veći, njihove funkcionalnosti složenije, a ideje koje tome doprinose svakodnevno se razvijaju u Continental-u u Novom Sadu.

1 - preuzeto sa Gizmodo (https://www.gizmodo.com.au/2020/04/the-aston-martin-lagonda-was-a-technological-marvel-when-it-worked/)

2 - preuzeto sa Carscoops (https://www.carscoops.com/2021/10/the-buick-riviera-had-a-touchscreen-display-way-back-in-1986/)

Autor: Marković Mateja 

Posetite profil kompanije Continental.

Galerija