Desilo se čudo: doživeh i ja da pitam HR-a šta si ti radila u prethodnoj firmi i koje su tvoje kvalifikacije (svetim se u ime svih developera ikada :))
Nadam se da Martini Radovanović iz kompanije Hooloovoo nije bilo nezgodno da odgovara na pitanja koja verovatno svakodnevno postavlja drugim ljudima, i zahvalna sam za odvojeno vreme i strpljenje da svima nama rasvetli poziciju, svakodnevne obaveze i zadatke koje obavlja osoba zadužena za upravljanje ljudskim resursima u IT kompaniji.
Kako bi detetu opisala svoju poziciju - šta mama radi?
E pa ovako, moj mališa, mama pomaže tetama i čikama na poslu da budu zadovoljni, da se osećaju lepo na poslu, da uče i da napreduju, da reše razne probleme koje imaju. Takođe, tu sam i da im pomognem da nađu nove koleginice i kolege sa kojima će oni super uraditi zajednički posao i sa kojim će se lepo družiti. A i pravim tu neke papire da sve to bude ok i u skladu sa nekim pravilima :)
Kako izgleda jedan tvoj radni dan?
Ranije je to bilo ovako: dođem u office, tu je par kolega ranoranilaca s kojima obavezno padne prva jutarnja kafica na našoj lepoj terasi. I onda se bacam na mejlove i kreće radni dan… Sad, od kad smo zbog korone više kod kuće, ustanem ujutru, odvedem mališu u vrtić i vraćam se kući na svoje radno mesto u dnevnoj sobi. Uzmem svoju mašinu i krenem da češljam mejlove i pravim plan za taj dan. Čujem se s koleginicama, imamo naš mini HR dejli catch-up, to smo preslikale od programera :), gde pričamo o tome šta je bilo prošlog dana i šta ćemo danas raditi. I obavezno se malo više zapričamo :) Ima tu sastanaka, redovnih syncova s ljudima, puno LN-a i prepiske sa potencijalnim kolegama, mirnog vremena za rad na razvoju i upgradovanju postojećih ili implementaciji novih procesa-projekata, neizbežne i dosadne administracije i tako to…
Koje su veštine potrebne da bi bila odličan HR manager?
Mislim da je osnovno za svakog ko želi da se bavi HR-om da zna dobro i vešto da komunicira. I da voli komunikaciju i pre svega da voli ljude. Jer je to srce ovog posla. Na to se naslanja i nezaobilazna empatija i saosećanje. Jer drugačije ne postoji razumevanje i ne postoji smisao.
Takođe, potrebno je da osoba bude agilna i da se lako prilagođava. Jer se na dnevnom nivou susrećemo sa mnoštvom novih situacija gde mora brzo da se reaguje. Pogotovo u IT svetu.
Kao i u svakom poslu, poželjna je i visoka proaktivnost - znači, nema čekanja da se nešto desi, nego delovanje. Inicijativa za konstantnim unapređenjem, isto.
I pored onih standardnih organizacionih skilova, analitičnosti i ostalog neophodnog, mnogo je bitno da osoba koja ovako direktno radi sa ljudima (a ljudi su naši klijenti) bolje od bilo koga zna šta je radna etika i diskrecija.
Alati koje koristiš u svakodnevnom radu su...
Imamo taj neki naš HR tool koji nam služi za sve i svašta, Jira Atalassian takođe, za praćenje raznih taskova/tiketa, LN, Google suite (Mail, Sheets, Docs, Drive, i još štošta), toolovi za Internu komunikaciju.
Opiši nam svoju ulogu u timu.
Jedna od HR drugarica (HR business partner model), zadužena sam za određeni broj ljudi/timova i za sve HR aktivnosti u vezi sa njima (recruitment, selekcija, onboarding, redovni check-in, trening, razvoj, performance management...and many more:))
A ja sam realno u mom timu neka vrsta zabavljača, onaj glasni deo tima :) Uglavnom kad je ljudima nešto neprijatno javno da rade, to ja preuzimam. Zezaju me i da sam glumica/voditelj.
Pored zaduženja koja su nam zajednička, ja sam osoba koja najviše voli da piše i zadužena sam za ta interna oglašavanja raznih vrsta. Takođe, dosta se bavim i povezivanjem ljudi koji mogu na bilo koji način da razmene znanja i tu sam da ih uputim jedne na druge.
Koliko često imaš kontakt sa ljudima (klijenti, menadžeri i drugi)?
Ovde je odgovor više nego jasan. Non-stop. I to sa celom kompanijom, a naravno u manjoj meri i sa eksternim saradnicima i kandidatima za posao.
Omiljena stvar u poslu ti je...
Najviše volim kad pomognem nekom da nešto reši ili uradi. Ili još bolje, naučim nekoga nešto korisno što može da primeni u svom poslu. Nekako me to čini najsrećnijom. Takođe, mnogo volim što ovde u HOOLOOVOO-u imam slobodu i da iznesem mišljenje i ideju koju mogu da branim i zastupam bez ustručavanja. I što se iskreno čuje ono što kažem.
A manje omiljeni deo posla? :)
Administracija bilo kog tipa. Evidencije, unošenja u tabele i slično, izveštavanja isto...što bi se reklo, not my cup of tea. Takođe, nažalost, od kad smo u korona modu, imamo mnogo više sastanaka, zato što je sve online i to je ponekad baš previše i fizički i psihički. Sastanci jesu korisni, naravno, ali treba vremena i da se obradi ono što se na njima dogodilo i ono što ide posle njih.
Šta je najveći izazov za tebe?
Pa mislim da je realno najveći izazov za sve nas da ostanemo up to date, što bi se reklo, sa svim novinama u našoj profesiji. Nekako, izazov je danas naći vreme za dodatni razvoj i to stalno učenje i usavršavanje, a samo tako možemo da napredujemo. Što se tiče samog HR-a, mislim da su najveći izazovi sa kojima se suočavamo u IT-u to prilagođavanje konstantnim promenama, recruitment gde ponuda i tražnja nemaju puno dodirnih tačaka, očuvanje i razvoj kompanijske kulture u ovim ludim vremenima i naravno večiti i veliki izazov zadržavanja i motivacije zaposlenih :)
2 komentara