13.12.2016. ·
2 min
· [ Vreme: četvrtak, 22.12.2016. 19:00h ]

Dvadeseti Unity Meetup: Verujte samo svojim ušima

HelloWorld
0
Dvadeseti Unity Meetup: Verujte samo svojim ušima

Dvadeseti Unity susret je na pragu!

Organizatori kažu da su veoma uzbuđeni što će prvi put za ovo vreme govoriti na temu na koju su i sami "slabi"; o materiji koja prožima sve audio-vizuelne vrednosti, koja ostaje nevidljiva sve dok ne shvatimo da nedostaje. Radi se, naravno, o zvuku.  Ne muzika, ne zvučni efekti. Zvuk.

U nedostatku boljeg jedinstvenog sklopa stručnjaka, umetnika, govornika i mislioca iz ove oblasti, nismo imali drugog izbora nego da se obratimo upravo njemu: Pavlu Dinuloviću.
Negde između svoja dva akademska, profesionalnog i privatnog života, Pavle je odvojio taman toliko vremena da nam uputi saopštenje u vezi sa svojim predstojećim gostovanjem. Ono glasi:

"Moje ime je Pavle Dinulović. Bavim se dizajnom zvuka i komponovanjem primenjene muzike u audiovizuelnim umetnostima. Završio sam osnovne i master studije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, na Katedri za snimanje i dizajn zvuka, gde sam trenutno na doktorskim studijama. Ujedno, radim kao asistent na predmetima koji se tiču dizajna zvuka za scenske umetnosti i video igre, zatim primenjene muzike i osnova muzičke notacije. Profesionalni radovi koje realizujem uglavnom pripadaju domenu video igara, radija, scenskih umetnosti i filma, što je doprinelo određenoj interdisciplinarnosti dosadašnjih iskustava kada je reč o radu sa zvukom. To mi omogućuje da ovoj zanimljivoj, i ne naširoko poznatoj temi, pristupim sa nekoliko komplementarnih stanovišta, olakšavajući suštinsko razumevanje prirode inspirativnog i intrigantnog zanimanja koje bih kroz ovaj razgovor želeo da vam približim.

Tema i cilj ovog susreta biće, u najširem smislu, postavljanje osnovnih koncepata promišljanja dizajna zvuka za video igre, kao rada u okviru veoma specifičnog i jedinstvenog medija. Put kojim ćemo doći do ovih zaključaka provešće nas kroz svet dizajna zvuka za klasične medije – film i pozorište – iz kojih ćemo izvesti logiku pristupa dizajnu zvuka za oblast koja nas sve toliko zanima i inspiriše. Povući ćemo paralele između načina na koji su konstruisani filmski i pozorišni prostor i vreme sa načinom na koji su generisani njihovi ekvivalenti u slučaju video igara, te analizirati odnose ovih osnovnih koncepata sa načinom građenja složene zvučne celine koja čini dobar deo doživljaja video igre kao umetničkog dela. Dakle, akcenat ćemo staviti na promišljanje, logiku i pristup kao ključne aspekte bavljenja dizajnom zvuka. Tehnološke specifičnosti samog postupka dizajna i implementacije zvuka mogu se naučiti samo kroz dugotrajnu vežbu i sticanje praktičnog iskustva. To je pak nešto što ne može početi bez odgovora na jednostavna pitanja: kako se i zašto uopšte bavimo dizajnom zvuka za video igre?"

Nema slađeg načina da zatvorimo ovu vrtoglavu 2016. godinu. Istina, ova tema u nama proizvodi posebno osećanje, ali smo sigurni da će ona naći put i do vas - verovali vi u to ili ne.

Vidimo se! :)

Oceni tekst

0
Da ti ništa ne promakne

Ako želiš da ti stvarno ništa ne promakne, prijavi se jer šaljemo newsletter svake dve nedelje.

0 komentara

Druga dešavanja

Sva dešavanja