O kompaniji
33
Iskustva
22
Plate
Poslovi
Clarivate logo

Clarivate

4.4
14.06.2022.

Sve što treba da znate o žigovima

Helloworld

Intelektualna svojina (Intellectual property) pruža mogućnost pojedincima i grupama da svoje kreativne ideje i inovacije pravno zaštite, razviju svoj brend ili da pravo na korišćenje tih ideja prodaju drugim licima ili pravnim subjektima. U Srbiji su prve asocijacije na reč „IP“ patent, izum, a u kontekstu obavljanja ove delatnosti, Zavod za intelektualnu svojinu Republike Srbije. Iako je oblast u svetu itekako razvijena, mali broj ljudi u Srbiji može da, pri samoj pomisli te reči, stekne sliku šta ona zapravo podrazumeva, prevashodno zbog činjenice da korporativno bavljenje ovom oblašću u Srbiji zapravo i ne postoji.

Clarivate je jedina kompanija u Srbiji koja pruža profesionalne IP usluge kroz održavanje patenata, žigova i industrijskog dizajna i radi za prestižne, svetski poznate klijente poput velikih farmaceutskih kompanija (Alcon, Mylan, Sandoz, Novartis), modnih giganta (Fendi, Prada), lidera u auto industriji (Volkswagen, Škoda) i robi široke potrošnje (Walmart, P&G, Lóreal, Pernod Ricard).

Šta je žig i kako izgleda proces njegovog ozakonjenja?

Žig je zaštićeni znak ili simbol koji koristi pojedinac ili organizacija u cilju jedinstvene identifikacije proizvoda i usluga kako bi ih kupci mogli lako prepoznati. Može biti u obliku reči, fraze, slike ili kombinacije neke od njih. Širem građanstvu je poznat kao simbol ™ koji stoji pored žiga na ambalaži nekog priozvoda koji je u procesu registracije, odnosno simbol ® koji označava već registrovane žigove. Sinonim za reč „žig“ je „logo“, u zavisnosti od konteksta upotrebe – „žig“ se koristi u rečniku intelektulne svojne, dok se „logo“ koristi u marketinške svrhe.

Koji je životni ciklus jednog žiga?

Celokupan proces zaštite počinje od prijave na pravo za zaštitu žiga i dostavljanja neophodne dokumentacije Nacionalnom zavodu za intelektualnu svojinu. Nakon provere se stiče pravo da se određeni proizvod prodaje u državi u kojoj je registrovan narednih deset godina, nakon čega se podnosi dokumentacija za obnovu tog žiga i dobija Sertifikat o obnovi. Glavni saradnici u ovom procesu su advokatske kancelarije i nacionalni zavodi za intelektualnu svojinu širom sveta – od Evrope, Azije, Bliskog i Dalekog istoka, preko Australije do američkog kontinenta. Klijentima se isporučuje finalni proizvod, tj. Sertifikat o obnovi žiga. Na taj način se ostvaruje pravo da se određeni proizvod prodaje u određenoj zemlji narednih deset godina.

Da li ste znali?

Tokom 2019. godine ukupno je obnovljeno 15,2 miliona žigova, od toga 65% u Kini, S.A.D.-u i Japanu, a što se oblasti tiče, najveži broj žigova je obnovljen na polju tehnologije, kozmetike i poljoprovrede, dok su kompanije sa najvećim portfoliom žigova L’Oreal, Novartis AG i Huawei Technologies, Co., Ltd.

Za više informacija, posetite profil kompanije Clarivate.

Galerija