O kompaniji
77
Iskustva
39
Plate
Poslovi
Continental logo

Continental

4.2
20.02.2023.

Continental Kokpit Senzori: osnov za bezbednu autonomnu vožnju

Helloworld

Continental je razvio integrisano rešenje za senzore enterijera kokpita koji već sad odgovaraju budućim standardima sigurnosti, a pritom dodatno povećavaju udobnost vozila! U rešenju za senzore kabine, naša kompanija spaja svoje dugogodišnje iskustvo iz svih aspekata razvijanja i proizvodnje tehnologija kamera u okviru industrije korisničkog iskustva, sa širokim znanjem iz tehnologija radarskih senzora. Sa real-time monitoringom u celom enterijeru vozila, Continental ide iznad jednostavnog monitoringa vozača i pruža osnov za budućnost mobilnosti - kao što su automatizovana ili autonomna vožnja. Tehnologija odgovara budućim regulativama Evropske komisije i Organizacije za zaštitu potrošača Evropske agencija za procenu novih automobila (Euro NCAP).

"Za naš pristup novim senzorima enterijera, mi nismo samo okupili eksperte iz različitih oblasti, već smo takođe savladali nekoliko tehničkih izazova. Po prvi put, mi integrišemo kameru direktno u ekran, umesto u instrument tablu. Za ovo, mi se oslanjamo na ekstremnu miniaturizaciju tehnologije, što nam otvara potpuno nove mogućnosti pozicioniranja", kaže Ulrich Lüders, Head of strategy and portfolio User experience poslovne jedinice u Continental-u.

Kompleksnost tehnologije prvo leži u integraciji optike i senzorskih sistema, minimizovane na oko 10 milimetara, precizno i potpuno u ekranu sa najvišim standardima estetike i izgleda. Drugo, tu je precizno pozicioniranje radarskih senzora, koji mora da pokriva sve oblasti enterijera jednako. Kombinacija ove dve tehnologije, precizna integracija i pozicioniranje omogućavaju razvoj različitih aplikacija za senzore kabine.

Automobil postaje pametni sat

Continental rešenje pouzdano detektuje osobe u vozilu, bilo da su odrasli i deca, pa čak i životinje. Ovo je posebno važno u pogledu budućih bezbednosnih standarda, kako Luders objašnjava: „Sa našim rešenjem za detekciju kabine, ispunjavamo nove zahteve Opšte uredbe o bezbednosti EU (GSR) i takođe pomažemo proizvođačima automobila da postignu dobre rezultate u Euro NCAP-u.“

Počevši od 2024. godine, Evropska komisija će uključiti specifikacije za praćenje vozača i vozila u zahteve za odobrenje nove registracije. Uključena je, na primer, sposobnost otkrivanja umora ili nedostatka pažnje vozača. Ove zakonodavne promene praćene su još jednom regulatornom pokretačkom silom, pri čemu je organizacija Euro NCAP nagrađivala ugradnju sistema unutrašnjih kamera od 2023. U pitanju je dobrovoljni program za procenu planova bezbednosti vozila u kojem se posebno za dodeljuju bodovi za detekciju dece (Detekcija prisustva deteta, CPD). To znači da, ako roditelji zaborave dete na, ukoliko su praćena sva pravila, na zadnjem sedištu, naša tehnologija bi oglasila alarm pomoću radarskog senzora i sačuvanih algoritama za klasifikaciju objekata.

„Naš razvoj se fokusirao na prepoznavanje živih objekata. Naša tehnologija detektuje disanje deteta, te ga identifikuje kao živu osobu i u gorepomenutom slučaju oglašava alarm. Lažna upozorenja su, praktično, nemoguća“, objašnjava Daniel Naujack, Manager for Interior Camera & Cabin Sensing u Continental-u. „Na osnovu informacija sa unutrašnje kamere, sistem takođe može da otkrije prtljag koji je ostavljen i pošalje obaveštenje na mobilni telefon vlasnika, ako je, na primer, zaboravio torbu u iznajmljenom automobilu.“

U budućnosti, naša tehnologija će moći da meri i proceni ne samo pokrete objekata već i zdravstvene parametre kao što su puls, brzina disanja i telesna temperatura. Ako sistem otkrije vanredan slučaj, može bezbedno da zaustavi vozilo uz minimalan rizik. „Snimanjem širokog spektra vitalnih podataka putem senzora kabine, auomobil ćemo napraviti pametnim satom za putnike u budućnosti“, rezimira Naujack.

Ključni element u automatizovanoj vožnji

Na putu ka autonomnoj vožnji, unutrašnji senzori preuzimaju još jednu važnu ulogu. Uvek će postojati situacije u saobraćaju koje zahtevaju da automatizovani sistem vrati kontrolu vozaču. Bezbedno projektovanje ove primopredaje je ključni zadatak koji samovozni automobili moraju da savladaju. Uparena sa informacijama o senzorima i softverom, unutrašnja kamera može otkriti da li vozač uopšte može da preuzme kontrolu. „Automatska vožnja omogućava vozačima da rade različite stvari u svojim automobilima bez potrebe da se fokusiraju na saobraćaj. To znači da sistem mora biti u stanju da otkrije da li je vozač uronjen u knjigu ili čak spava, tako da vraćanje kontrole vožnje bude uspešno i bezbedno“, kaže Naujack. Senzor kabine takođe igra važnu ulogu u autonomnoj vožnji, tako da, na primer, robo-taksiji u svakom trenutku znaju kako su njihovi putnici.

Posetite profil kompanije Continental.

Galerija