CODEstantine: reportaža sa velikog niškog IT događaja

Sećam se vremena kad sam se aktivno bavio muzikom. Preciznije, muzičkim izvođenjem. Imao sam jedan treš-metal bend koji je za prilično kratko vreme postao jedan od omiljenih na skromnoj srpskoj metal sceni, zahvaljujući tome što smo često svirali van Beograda. Iako smo Beograd ipak najviše voleli (šta ćeš - naš je) činjenica je da smo se često bolje provodili u nekim drugim gradovima.

U glavnom gradu, pa i te 2005/2006 godine, toliko je kulturnih dešavanja bilo ponuđeno da su Beograđani postepeno gubili osećaj o njihovim vrednostima, a svega dvadesetak kilometara dalje vladao je potpuno drugačiji utisak. Rekao bih da je razlog sasvim logičan i prirodan, samo ne mogu da odlučim da li mi se to dopada ili ne.

Ako mi dopustite da krajnje slobodno primenim termin “umetnost” u kontekstu razvoja trajnih vrednosti (audio-vizuelnih, tehnoloških...), rekao bih da svako približavanje umetnosti predstavlja svojevrsni rizik, u smislu da ne možete precizno anticipirati odziv publike koja bi trebalo da ostvari nekakvu dvosmernu komunikaciju sa umetnošću. Naravno, to ne znači da su prilike uvek protiv nas, naprotiv, podelio bih sa vama iskustvo koje potkrepljuje ovu primedbu.

Održan od 18.3. do 19.3.2016. u niškom prostoru za kreativno delovanje “Deli”, CODEstantine je okupio veliki broj zainteresovanih iz oblasti informacionih tehnologija i razvoja video igara. Sponzorisan od strane TopTal, SC Ventures i organizatora Neopix-a, događaj je bio sproveden kao dvodnevni IT susret, pokrivajući tri teme: video igre, JavaScript i investicije. Samim tim, u opštu organizaciju bilo je uključeno još nekoliko grupa koje inače nezavisno realizuju program i aktivizam. To su Unity Serbia Meetup Group, Silicon Drinkabout Belgrade i JS Meetup. Dakle, tokom dvodnevnog događaja zapravo se održalo tri susreta i jedan samostalni govor.

Prvog dana, 18.3, učesnici događaja rešavali su svoje promotivne materijale, govornici su se spremali, publika je zauzimala svoja mesta. Iako su Deli načinili jednim vrlo otvorenim i praktičnim prostorom, za njegove gabarite je slušalište bilo preplavljeno (slobodno procenjujem na oko 110 posetilaca), toliko da je razmera sedećih i stojećih posetilaca na kraju bila gotovo 50:50. Nešto posle 18:30 događaj je počeo obraćanjem Nikole Cvetkovića iz Neopix-a (i voditelja programa), zatim pozdravnim rečima predstavnika sponzora: Predraga Gajića za TopTal i Vuka Đukića za SC Ventures. Intenzivna predavanja i diskusije mogle su da da počnu nakon pozdravljanja predstavnika grupa koje su sačinjavale program: Nikola Đokić za Silicon Drinkabout Belgrade, Slobodan Stojanović za JS Belgrade, Aleksandar Manja za Unity Serbia Meetup Group. Pošto je prvi dan bio rezervisan za Unity susret (uobičajeni mesečni događaj Unity Serbia Meetup grupe koji je na CODEstantine vikendu deklarisan kao “Game Dev Night”), prvi govor pripao je njihovom Goranu Laliću. Na temu “Programerski alati i proces izrade igara”, Goran je ispričao priču idealnu za otvaranje jednog događaja, ubrizgavši svima dovoljno energije za dva puna dana predavanja. Pritom, sasvim slučajno se ispostavilo da je veliki deo publike upravo zbog video igara i došao! Nakon pauze i okrepljenja za sve učesnike, program je nastavljen izlaganjem “3D modeling u igrama - from exampleNikole Stojanovića, predavača sa modula Elektronika/Multimedijalne tehnologije, Elektronskog fakulteta u Nišu. Predstavljanje osnova rada sa 3D zadacima potkrepljeno je jasnim primerima radova u 3D okruženjima, dok su napredni postupci objašnjavani uglavnom usmeno. Primeri koji su se tu našli uglavnom su bili iz Nikoline arhive stečene prilikom rada na projektu o virtuelnom Nišu. Zatim je usledila kratka pauza koja je služila za zamenu mesta stojećih i sedećih posetilaca događaja, što kao postupak voditelja lično vidim kao izrazito plemenito te iz sve snage pohvaljujem ovaj postupak! Kao poslednje izlaganje u okviru Unity susreta, nastup momaka iz Media4 studija, Milana Mladenovića i Srđana Ivanovića sa temom “Proširena stvarnost (AR) u Uneral 4 endžinu”, dala je publici uvida u osnove AR kao fenomena i tehnologije, ujedno začinivši opštu atmosferu govorom o upotrebi “notornog” Unreal 4 endžina u radu na sopstvenim AR igrama. Na kraju prvog dana, ekipa iz Silicon Drinkabout Belgrade uradila je ono u čemu je najbolja: uspešno je sprečila momentalno “odlivanje” naroda sa lica mesta po završetku događaja, ponudivši jednu sasvim klubsku atmosferu u Deliju i to muzikom, izborom pića, inspirativnim razgovorima i najvažnije planom za dalji razvoj noćnog života, što je u ovom slučaju bio - obližnji irski pab!

Organizator CODEstantine vikenda mudro je predvideo dugotrajni noćni provod nakon prvog dana događaja, tako da je u subotu, 19.3, program nastavljen popodne; u 15 časova, u terminu za priču o JavaScript-u i investicijama. Iako se u Deliju ponovo stvorila ozbiljna gužva, osećala se spremnost svih na intenzivne tehnološki orijentisane teme. Obraćanje koje je pokrenulo drugi dan CODEstantine vikenda bilo je od Marka Kažića na temu “METEOR - za ljude i startape”, specifično govoreći o platformi za brzo pravljenje visokokvalitetnih web aplikacija, bez obzira da kompetencije onoga koji ih stvara. Nadovezujući se na JavaScript kao osnovni obrazac drugog dana događaja, usledilo je izlaganje Miloša Boškovića sa temom “Angularizam kao takav u novijoj JS istoriji”. Miloševo izuzetno predavanje i retoričke sposobnosti pratila je bogata prezentacija sa uporednim primerima iz različitih perioda u istoriji Angular JS frejmvorka. Za poslednje izlaganje na ovom JS susretu, teren je bio već uveliko utaban. Izlaganje gospodina Dejana Dimića sa temom “JavaScript - ključni IoT sastojak” susrelo nas je sa značajem JS jezika u programiranju IoT rešenja, a takođe smo se više informisali o IoT tehnologijama i njenim namerama za budućnost. Kako bismo objedinili priče o tehnologijama uopšte, poslednje obraćanje na CODEstantine vikendu bio je govor Vuka Đukića iz SC Ventures na temu “Kako do investicije”. S obzirom da je drugog dana događaja osećaj za vreme već dobro popustio, pa su se i sama predavanja odužila, Vuk nas je pod budnim okom stalno držao u taktu; postavkom opšte priče o investicijama povukao je publiku da svojim pitanjima i komentarima formiraju ostatak poslednjeg izlaganja. Zadovoljni svim izlaganjima te subote, pa i celog događaja, CODEstantine je zatvoren aplauzom osnažen poslednjim rezervama moći prisutne publike, organizatora, gostiju, predavača.

Najavna kampanja za CODEstantine, koja je događaju prethodila svega desetak dana, pokazala se više nego uspešnom u tom “inkubacionom” periodu. Da ne bi sad iznosili nepotrebne apsolutne informacije, dovoljno je reći da je broj “going” glasova sa namenskih Fejsbuk događaja prilično proporcionalan očiglednoj posećenosti na licu mesta u vreme pri kraju CODEstantine vikenda. Posetioci su vrlo hrabro izdržali ozbiljan dvodnevni intelektualni trening, a verovatno usled sasvim dovoljnog i interoperabilnog broja tema za jedan tehnološki vikend. Sa moje tačke gledišta, kao delića organizacije, ovaj vikend IT susreta premašio je očekivanja; dâ se videti iz neopisive gužve koja je neko vreme bila prisutna u Deliju. Jedan haotičan, koordinisano haotičan sled događaja učinio je da se CODEstantine vikend radije opisuje kao zabava nego konferencija, predavanje ili škola, što mlađima ipak više odgovara kada treba da rezervišu dva najvrednija dana u nedelji za jedno skromno unapređenje sopstvenih misli i veština. Ili je to ili Niš prosto ima fantastičnu IT publiku.

(3 osobe su glasale, prosečna ocena: 5)

O autoru

Aleksandar je profesionalni stvaralac video igara i aktivista u ovoj oblasti. Živi u Beogradu gde je završivši Fakultet dramskih umetnosti stekao zvanje snimatelja i dizajnera zvuka. Kao jedan od osnivača i aktuelni koordinator neformalne organizacije „Level Up Serbia“, teži da okupi entuzijaste i profesionalce iz oblasti video igara u jedinstvenu grupu. Aleksandar radi na promovisanju umetničkog, zanatskog i poslovnog značaja video igara, pre svega “kod kuće”, pa zatim i u svetu.

Ostavi komentar

Copyright © 2016 :: Sva Prava Zadržana :: HelloWorld.rs.
Uspešno
Neuspešno urađena operacija