Konkurencija u IT sektoru je velika i zato nije lako biti najbolji među onima koji su već podigli lestvicu visoko u odnosu na većinu poslodavaca u drugim delatnostima na tržištu rada. Microsoft je i na globalnom nivou poznat kao fer poslodavac, a priznanje je stiglo i za kompaniju u Srbiji, koja je osvojila prvo mesto i titulu najpoželjnijeg VRH poslodavca među IT kompanijama na srpskom tržištu, pokazalo je istraživanje TalentX! Ovo važno istraživanje sproveo je vodeći sajt za zapošljavanje IT kandidata - HelloWorld.rs među 2.170 članova IT zajednice.
Rezultati do kojih se došlo nedvosmisleno pokazuju koliko se kompanije u IT sektoru ističu po svojoj:
- kulturi
- liderstvu
- odlikama posla
- mogućnostima za razvoj karijere
- pravilnom nagrađivanju
Osim toga, odraz su i kontinuiranog napora da se unapredi radno okruženje i stvore uslovi za uspeh zaposlenih.
Direktor Razvojnog centra Microsofta, Dražen Šumić, na pitanje šta je bilo presudno da ponesu titulu najboljeg psolodavca kaže da je kompanija Microsoft fokusirana da svojim zaposlenima obezbedi interesantne i bitne projekte na kojima će raditi, odličnu timsku kulturu zasnovanu na saradnji i neprestanom učenju, i konkurentnu kompenzaciju (napredovanje, finansije, ostale beneficije).
- Pretpostavljam da su ovo ključni razlozi za visok plasman u istraživanju, jer to je ono što i direktno od naših zaposlenih vidimo kao najveće prepoznate vrednosti - kaže Dražen Šumić.
Šta za vašu kompaniju znači ovako visok rang u istraživanju TalentX?
- Visok plasman znači potvrdu kvalitetnog rada svih zaposlenih u našoj kompaniji, i da se glas o tome čuje na tržištu. To nam je i velika obaveza i inspiracija da nastavimo istim putem i ubuduće, i da ponovimo rezultate i sledeće godine. Fokus na ljude i njihov razvoj je najbolja investicija koju možemo da napravimo.
U IT industriji je izazov privući i zadržati senior inženjere
Koliko su istraživanja ovog tipa važna, u nameri da saznate kako vas kandidati i zaposleni vide kao poslodavca?
- Nezavisna istraživanja su veoma važna, jer nam daju dodatnu sliku o tome kako se naši zaposleni osećaju i kako vide kompaniju. Imamo interne sisteme kojima merimo zadovoljstvo i uspešnost među zaposlenima, i vođenje timova baziramo na tim podacima. No, dragoceno je tome pridodati i rezultate nezavisnog istraživanja, koje u sebi sadrži i eksterni pogled na kompaniju.
Šta su po vama ključni izazovi u IT industriji u Srbiji danas? Da li je teže pronaći i angažovati novog kandidata ili zadržati starog?
- Mi razvijamo softverske proizvode koje koriste milioni ljudi širom sveta. Naši korisnici su i najveće svetske kompanije u svim oblastima industrije. Sve to nameće visoke zahteve za nas, od inovativnosti, preko kvaliteta i performansi koda, pa do 24/7 dostupnosti naših cloud servisa. Naš najveći izazov je zaposliti i razviti dovoljan broj stručnjaka koji mogu da se uhvate u koštac sa svim ovim izazovima, a to prvenstveno mislim na senior inženjere. Mislim da zapošljavanje, razvoj i zadržavanje dovoljnog broja senior inženjera predstavlja ključan izazov za kompanije kao što je naša danas.
Na koje sve načine privlačite nove kandidate, a koji su to modeli koje koristite da biste zadržali stručnjake koji za vas već rade?
- Mislim da je u oba slučaja prioritet da se obezbedi ljudima put kojim će napredovati u okviru kompanije. Napredovanje u znanju, sve većim odgovornostima, i shodno tome sve većim beneficijama. Idealno, trebalo bi da svako ima priliku da uči i napreduje neograničeno, a da na osnovu svog zalaganja, balansa posla i života, kao i ličnih sklonosti može da pronađe pravi tim i poziciju za sebe.
Ko rano pomisli da je „ubo premiju“ propusti mnoge prilike
Prema vašem mišljenju, koliko se povratna informacija o ishodu konkursa za posao odražava na dobru reputaciju kompanije?
- Dobijanje povratne informacije snažno utiče na reputaciju kompanije, kao pristupačne i prijateljski nastrojene organizacije. I sami kandidati nam kažu koliko im znači da dobiju povratnu informaciju.
Naravno, teško je uvek osigurati da se ona pošalje u rekordno kratkom roku, jer što temeljnije radite zapošljavanje, to vam više vremena treba za proces (testovi, intervjui, poređenje kandidata).
Koje korake preduzimate kako biste kandidatima predstavili vašu kompaniju kao mesto željenog zaposlenja?
- Osnovno informisanje kandidata obavljamo putem oglasa, kao i putem društvenih mreža i web sajta, ali glavni deo posla obavlja se na intervjuima za posao. Sve naše intervjue rade ljudi koji se bave tim poslom: softver inženjeri, produkt menadžeri, menadžeri timova, itd. U okviru intervjua posvećujemo deo vremena informisanju kandidata, kao i davanju prilike njima da postavljaju pitanja. Obično, što su kandidati iskusniji (seniori), više pitanja imaju i više vremena posvećujemo tome da im dočaramo koje ih sve prilike očekuju, ali i na koje će izazove naleteti.
Poznato je da poslednjih godina postoji deficit radne snage u IT sektoru. Koliko su se u poslednjih desetak godina promenile potrebe i zahtevi poslodavaca?
- Poslodavci u našem IT sektoru danas planiraju i očekuju da mogu da zaposle mnogo više ljudi nego pre deset godina. Takođe, zahvaljujući rastu sektora, očekivanja su i da se mogu naći ljudi specifičnih profila koji ranije nisu postojali na tržištu. Kada nije moguće zadovoljiti potrebe lokalno, zbog mogućnosti obavljanja posla na daljinu, naše IT firme danas zapošljavaju više ljudi iz drugih zemalja, čak i izvan neposrednog regiona.
Koliko su i po čemu drugačiji kandidati (mladi) koji konkurišu na pozicije u IT sektoru?
- Kandidati, takođe, imaju znatno viša očekivanja, jer je visoka konkurencija na tržištu rada dovela do znatno boljih uslova i sveukupnog boljeg tretmana zaposlenih nego što je to bilo ranije.
Danas studenti rade jednu ili više relevantnih praksi u industriji, a odmah posle diplomiranja dobijaju poslove kakve njihove starije kolege nekada nisu mogle ni da zamisle. U takvoj situaciji leži i potencijalna zamka: preterana samouverenost i ostajanje u zoni komfora.
Za mlade zaposlene i dalje je najvažnije da uče i razvijaju se rano u svojoj karijeri, te ako na svom prvom poslu smatraju da su „uboli premiju“ i time se zadovolje, oni na taj način ispuštaju priliku da postignu mnogo više u budućnosti, a i usporavaju svoju kompaniju i celu industriju. Mi ne vidimo mnogo ovakvih situacija, ali je bitno napomenuti ovaj važan savet za sve mlade ljude koji ulaze u IT industriju danas.
0 komentara