20.10.2021. ·
3 min

Facebook planira promenu imena kako bi se spremio za novi projekat

Facebook planira promenu imena kako bi se spremio za novi projekat

Facebook se sprema da promeni svoje ime sledeće nedelje kako bi ono reflektovalo kompanijin fokus na izgradnju metaversea, tvrdi neimenovani izvor koji je dobro upoznat sa planom.Predstojeća promena imena, o kojoj Mark Zuckerberg planira da detaljnije priča na godišnjoj Connect konferenciji 28. oktobra, za cilj ima naglašavanje ambicije tehnološkog diva da u budućnosti bude manje poznat po svojoj društvenoj mreži i svim problemima koje je ona donela i da fokus javnosti bude pomeren na druge teme kojima se Facebook kao kompanija takođe bavi.

Ova promena imena, ali i imidža, bi trebalo da pozicionira plavu Facebook ikonicu aplikacije samo kao jedan od mnogih proizvoda u vlasništvu kompanije Facebook, baš kao što je to slučaj sa Instagramom, WhatsAppom, Oculusom i mnogim drugim projektima.

Facebook trenutno ima više od 10.000 zaposlenih koji prave hardver, poput AR naočara za koje Zuckerbeg smatra da bi u skorijoj budućnosti mogle da budu sveprisutne kao što je to bio slučaj sa pametnim telefonima.

Promena imena bi takođe trebalo da bude način da se odvoji futuristički rad na koji je Mark Zuckerberg fokusiran, od negativnog publiciteta i državnih istraga koji su usmereni ka Facebooku - društvena mreža je trenutno pod velikom lupom, ali i kritikom, zbog načina na koji danas funkcioniše.

Bivši zaposleni u ovoj kompaniji, Frances Haugen, nedavno je otkrio pravu riznicu internih dokumenata koji ne predstavljaju Facebook u najboljem svetlu, a o njima je svedočio i pred Kongresom SAD.

Facebook nije prva velika kompanija koja je odlučila da promeni imene kako bi ispratila svoje rastuće ambicije. Sličnu stvar je 2015. godine uradio Google koji je sproveo sveobuhvatnu reorganizaciju pod potpuno novom kompanijom koju je nazvao Alphabet. Ovaj potez trebalo je da pošalje signal da je Google nije samo endžin za pretragu, već da je vremenom izrastao u pravi konglomerat u čijem vlasništvu se nalaze kompanijie koje prave samovozeće automobile i zdravstvenu tehnologiju.

Ime koje kompanija planira da iskoristi trenutno je jako dobro čuvana tajna i izuzetno mali broj ljudi je upoznat sa njime, čak i kada su u pitanju visokopozicionirani menadžeri u Facebooku.

Jedno od mogućih imena bi moglo da bude Horizon, u pitanju je ime još neobjavljenog projekta na kom Facebook radi i koji podseća na Roblox, platformu na kojoj korisnici mogu da prave svoje, ali i igraju igre drugih ljudi. Ime ove aplikacije nedavno je promenjeno u Horizon Worlds, ubrzo pošto je Facebook prikazao demo verziju za poslovnu saradnju pod imenom Horizon Workrooms.

Promena imena samo je još jedan od brojnih koraka koje Facebook pravi prema sledećoj generaciji tehnologije. Prošlo leto kompanija je napravila poseban metaverse tim, a pre svega nekoliko dana stigla je i najava po kojoj planira da zaposli 10.000 novih zaposlenih koji bi u Evropi radili na metaverseu.

Šta je metaverse?

U slučaju Facebooka, metaverse bi trebalo da bude virtualni prostor u kom će ljudi moći da pristupe internetu koristeći virtualnu realnost ili setove za izmenjenu realnost – kao što je Oculus.

„Ključni kvalitet koji će metaverse doneti biće osećaj da ste zaista tamo sa drugom osobom, ili na nekom drugom mestu. Stvaranje avatara i digitalnih objekata biće ključne stvari koje će ljudima pomoći da se izraze“ izjavio je Zuckerberg nedavno.

Metaverse bi, sudeći po njegovim rečima, trebalo da bude kompatibilan i sa proizvodima drugih kompanija, kako bi svi imali priliku da stvaraju sopstvena iskustva u novom digitalnom svetu.

Ono što dodatno komplikuje stvari je to što metaverse nije koncept koji je poznat velikom broju ljudi. Ovaj termin skovao je sci-fi pisac Neal Stephenson u pokušaju da objasni virtuelni svet ka kom se ljudi okreću kako bi izbegli stvaran svet oko njih – a čini se da ga je sada usvojila i jedna od najvećih i najkontroverznijih kompanija na svetu kako bi pokušala da nas ubedi da pravi virtualni svet koji je bolji od onog u kom trenutno živimo. Što možda i neće biti tako težak zadatak.

Trenutno, Facebook troši milijarde na svoj novi projekat, sudeći po šefu finansija Daveu Wehneru, a taj novac tehnološki gigant planira da povrati nakon uspeha metaversea – na koji način, to tek ostaje da se vidi...

Oceni tekst

97 osoba je glasalo, prosečna ocena: 4
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga