27.09.2021. ·
2 min

Intel sprema potpuno novu strategiju za svoje čipove u borbi sa AMD-om

Intel sprema potpuno novu strategiju za svoje čipove u borbi sa AMD-om

Sudeći po podacima do kojih je došao sajt DigiTimes, Intel je napravio zaokret u svojoj server strategiji kako bi se suprotstavio kompaniji AMD koja trenutno ima problema sa snabdevanjem.

Nova Intelova taktika sada podrazumeva znatno kompetitivnije cene procesora za servere. Međutim, važno je i napomenuti da Intel nije promenio zvanične preporučene cene, tako da će se nova strategija sa cenama najverovatnije odnositi na velike količine koje kupuju njegove najveće mušterije.

Uprkos stidljivim najavama normalizacije dobavljačkog lanca, AMD i dalje poseduje dve velike slabe tačke u odnosu na Intel:

  • Ima znatno manje izvora prihoda nego Intel;
  • Ne poseduje fabrike koje proizvode njegove ključne Zen čipove.

Sa druge strane, Intel vrlo lako može da koristi prednosti svoje vertikalne organizacije (razvoj i proizvodnja se odvijaju u dobavljačkom lancu koji je gotovo ceo u vlasništvu Intela), kao i masivnu prednost u prihodima kako bi podesio finalnu cenu svojih procesora.

Drugim rečima, Intel u svojim rukama ima znatno više poluga koje mu omogućavaju da povećava potražnju u nadi da će uspeti da privuče AMD klijente u svoje dvorište.

AMD već neko vreme stabilno napreduje na polju serverskih čipova, ali velika potražnja pravi probleme kompanijama koje žele da ulože u svoju serversku infrastrukturu jer ne mogu da čekaju da ti čipovi postanu dostupni.

Upravo zbog toga, Intel radi na primamljivim ponudama koje bi te kompanije privukle njegovim procesorima, i odvukle od AMD-a.

Ovo je posebno važno za server i HPC tržišta na kojima sistemski izbori danas – u velikoj meri odlučuju na sve izbore koji će se praviti u budućnosti.

Promena kompletne serverske infrastrukture i prelazak na Intel sa AMD-a, i obrnuto, u najvećem broju slučajeva sa sobom donosi i glavobolju i dodatne investicije naspram proste nadogradnje korišćenjem proizvoda istog proizvođača.

Tržišni udeo obe kompanije u 2021. godini trenutno u znatno manjoj meri definišu specifični parametri, a u većoj to koliko koja kompanija ima proizvoda koje može da uputi ka korisnicima.

Lansiranje Ice Lake procesora početkom godine dodatno je poboljšalo položaj Intela, ali nije uspelo da joj omogući potpunu dominaciju.

Sa druge strane, AMD je fokusiran na single-socket tržište servera i snagu koju donosi Epyc procesori.

Najveći problem Intela u gubljenju prodaje jeste to što gubi znatno više od samog prihoda jer su tu i prodaje FPGA uređaja koje bi korisnici takođe kupovali.

Uprkos prilagođavanju cena, Intel ima dobre razloge da drži svoje margine na maksimumu. Kompanija je otvoreno priznala da 10nm neće uspeti da ostvari finansijske visine u koje se vinuo 14nm, kao i da neće ostvariti iste prihode. Iako će ova razlika biti skromna, Intelova margina profita je ispod 50 odsto, i to se sigurno neće promeniti u bliskoj budućnosti.

Samim tim, ideja da Intel daje svoj finansijski maksimum kako bi ponudio atraktivne cene nije toliko neuverljiva jer bi povećanje tržišnog udela uverilo investitore da je kompanija na dobrom putu da se vrati na lidersku poziciju u bliskoj budućnosti.

Oceni tekst

40 osoba je glasalo, prosečna ocena: 4
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga