Kako su agilne metodologije i SAFe omogućili fascinantnu transformaciju jednog od najmoćnijih svetskih brendova, i šta možemo naučiti iz njihovog primera.
Kada je danski drvodelja i preduzetnik Ole Kirk Kristijansen došao na ideju da pravi drvene igračke 1932 godine, malo ko je mogao da pretpostavi da je na pomolu rađanje najveće kompanije za proizvodnju igračaka LEGO, koja će 2015. godine prestići Ferarri. Iz nje će nastati jedan od najmoćnijih brendova na svetu. Neprestana želja za inovacijama, upotrebom novih materijala i tehnologija, osluškivanje tržišta i prilagodljivost, neizmerna kreativnost u službi dečje mašte, ali i otvorenost za nove, agilne metodologije rada, omogućili su kompaniji da sa svojih 15 000 zaposlenih zauzme i održi lidersko mesto na tržištu.
Sa drvenih igračaka 40-ih godina, kompanija se preorijentisala na novi materijal, plastiku, i otpočela proizvodnju prepoznatljivih delova koji se međusobno sklapaju i uklapaju, a devedestih se uključila u digitalnu eru prvim web sajtom. To je predstavljalo tačku krupnog preokreta jer je LEGO stupio u kontakt sa klijentima. Od tog trenutka počinju da se razvijaju dva sektora, digitalni, koji komunicira sa decom i njihovim roditeljima, i tradicionalni, usmeren na proizvodnju.
Cilj digitalnog sektora ubrzo je postao razvoj digitalnih proizvoda, mobilnih aplikacija, različitih nosivih digitalnih uređaja među kojima su futurističke igračke koje kreiraju virtualnu realnost. U toj fazi bilo je neophodno naći odgovarajući model inovativnog razvoja a skalirani agilni model SAFe pokazao se kao pun pogodak.
SAFe je provereno dobar izbor za kompanije koje imaju pred sobom krupan zadatak da usklade veliki broj timova koji rade na isporuci jednog proizvoda ili projekta. Da i pojedine domaće kompanije hvataju korak sa razvijenim svetom i trendovima u poslovanju najbolje ilustruju Comtrade i BoschSoft, koje su prepoznale mogućnosti SAFe-a, i otpočele edukaciju svojih zaposlenih i implementaciju ovog skaliranog modela. U kompaniji Tom Tom, zaposlen je i jedan SAFe Program Consultant, trener Agile Humans, Bojan Milutinović.
Zanimljivo je da SAFe kombinuje lin i agilno, i da se ove savremene metodologije poslovanja ne isključuju, već se dopunjuju, te se mogu uspešno kombinovati. Obe metodologije, uprkos svojim razlikama, zasnivaju se na poslovnoj filozofiji i principima koji postaju uslov uspešnog poslovanja.
Lin je nastao pre Agilnog, još polovinom prošlog veka u Tojoti, ali se odavno proširio na brojne druge industrije, dok se agilno od svog zvaničnog nastanka, 2001. godine razvilo i postalo najmoćniji model modernog poslovanja. Svaka kompanija koja ne želi da izgubi tržišnu trku, trebalo bi da se otvori za promene, koristi iskustva najuspešnijih i istraži provereno uspešne modele. Ne treba, pri tom, zaboraviti, da promene otpočinju od ljudi, a da značajan korak ka transformaciji može biti upravo edukacija.
Prijave za naredni Leading SAFe, koji je već 6 - 7. juna su uveliko u toku, a više informacija potražite na linku ka sajtu kompanije Agile Humans.
0 komentara