12.09.2022. ·
2 min

TVOJA ŠANSA U OTP BANCI: Traži se naučnik za podatke

HelloWorld
0
TVOJA ŠANSA U OTP BANCI: Traži se naučnik za podatke

Naučnik za podatke

Sećam se kad sam prvi put došla u Banku na razgovor za posao. Tek sam završila fakultet. Postavljali su mi nejasna pitanja, čula sam puno nepoznatih reči. Kao da se podrazumeva da diplomirani matematičar zna bankarske pojmove, pa čak i skraćenice. Da stvar bude gora, bilo je obostrano. Ni oni meni nisu mogli da odgovore kako bih mogla da primenim svoje znanje u Banci. Jedva sam čekala da napustim prostoriju i završim sa intervjuom. Radovala sam se što se nisu javljali.To je bilo pre više od 10 godina. Tada su ljudi u biznisu imali otpor prema tehnologiji podataka, jer nisu sasvim verovali da bi im kompleksni matematički modeli pomogli u donošenju biznis odluka. Sada, više od decenije kasnije, ne može se doneti ni najmanja odluka, ne može se formirati čak nijedan zahtev bilo kojeg sektora u Banci, ako ne postoji detaljna analitika o tome kakva je situacija u ovom momentu i šta je najverovatniji ishod u budućnosti.

Ako vas zanima šta je bilo posle razgovora, ipak su se javili (na moju sreću). Zašto kažem „na moju sreću“? Jako je važno da se razume prednost rada u Banci, bar kada je nauka o podacima u pitanju.

Lepota algoritma

Podaci kojima raspolažemo su čista egzotika. Svaki klijent inicijalno ostavi socio-demografske podatke prilikom otvaranja svog prvog proizvoda. Ovim donekle mogu i drugi da se pohvale, ali prednost Banke u odnosu na druge sisteme su transaktorni podaci. To znači da banka ima uvid u finansijske profile i navike svojih korisnika u svakom momentu. Ne govorim o nekoliko varijabli za par desetina hiljada klijenata već govorim o velikim brojevima, višemilionskim dataset-ovima. Zaljubljenici u nauku o podacima znaju koliko to olakšava posao i kako je lepo kada algoritam lako iskonvergira do rešenja na krilima Python-a. Kad smo kod programa, razumemo i one koji pričaju R-om, a oslanjamo se i na prateće alate, kao što su SAS, SQL, Power BI…

Kada je u pitanu imidž banke važno je napomenuti da na samom početku proizvodi banke deluju dosadno i nejasno. Setite se mene na početku priče. Ali posle nekog vremena shvatićete da su proizvodi banke vrlo sofisticirano dizajnirani, sa mnogo funkcionalnosti jer na kraju dana banka zapravo prodaje novac. Zamislite koliko je kredit, overdraft, depozit…u stvari jedan lepo upakovan i osmišljen proizvod.

Program prakse Level Up

Kad na sve ovo dodate visoko razvijenu svest menadžmenta o upotrebi modernih alata i metodologije, i apsolutno podsticanje za razvoj novih ideja, ne preostaje vam ništa drugo nego da nam se pridružite prijavom na Program prakse Level Up by OTP banka  ili na oglas za program prakse, da sa nama „menjate svet kroz podatke“.

Oceni tekst

5
1 glas

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga