24.06.2021. ·
3 min

The story behind the business with Danijel Spasojević

HelloWorld
0
The story behind the business with Danijel Spasojević

„Najimpresivnije je bilo videti kako kroz sve ovo stasavaju ljudi, kako nam raste znanje i kako oni koji su pratili, postaju oni koji vode.
Neki su sada perjanice velikih svetskih firmi, neki su i dalje ovde i vode timove i projekte ili prave nove funkcionalnosti i unapređuju postojeće, a sve ih spaja jedna stvar - a to je iskustvo i znanje koje su stekli ovde“.

Danijel Spasojević – VP Automotive Customer Programs at RT-RK Automotive/VP CP&E Internal Services at TTTech Auto

Kao kompanija koja se trideset godina bavi embedded sistemima i softverom, mogu da kažem da smo uvek imali talenat da odaberemo najizazovnije projekte koji su često u startu izgledali kao nemoguća misija. Čisto da se razumemo, izazov je ona lepa reč koju mi menadžeri rado koristimo da ne bismo rekli neku ružniju, pardon izazovniju 😀.

Kada smo te, sad već daleke 2014. godine zajedno sa TTTech-om iz Austrije, krenuli u priču razvoja softverske platforme za napredne sisteme podrške vozaču (ADAS) i autonomnu vožnju, delovalo mi je da smo apsolutno nedorasli izazovu. Nije to bilo daleko od istine - sve nam je bilo novo, novi hardver, novi operativni sistemi i razvojne metodologije, novi procesi i nov klijent, zahtevan i neumoljiv. Sistem je bio nešto najkompleksnije sto smo do tad videli, 4 multicore procesora sa 4 potpuno različita operativna sistema, u determinističkom, bezbednosno-kritičnom sistemu. Neki od tih procesora su bili u tako ranoj fazi razvoja da su raspoloživi primerci bili ređi od sedmice na Lotu. Arhitektura softvera u startu, tek par blokova povezanih strelicama na papiru, brzo je rasla i usložnjavala se, a mi smo od jednog čoveka po bloku došli do toga da imamo po ceo tim. Mnogo linija koda, nekoliko desetina releasova i puno sati, dana, godina rada kasnije, Audi A8, tehnološko čudo na točkovima, prikazano je javnosti. Prvi serijski automobil na svetu sa Level 3 mogućnostima autonomije! I naš ne mali doprinos da se to desi! Za njim jos dvadesetak premium vozila iz VAG (Volkswagen Group) radionice i još uvek izlaze nova…

Danas, nekoliko godina kasnije, retko ko se priseća prekovremenih sati i rada vikendom, ali svi se rado sete kako je bilo putovati u Ingolštat i Beč, debagovati rame uz rame sa inženjerima Audija i TTTech-a, voziti se na testnom poligonu, učiti od najboljih, učestvovati u nečemu što zaista teži da promeni svet. Prosto je neverovatno kako teška, pardon, izazovna vremena postanu dobra stara vremena. Posle Audija došao je SAIC, jedan od velikih proizvođača automobila u Kini, a naš kod i znanje, počeli su dobijati oblik proizvoda - MotionWise™, platformskog softvera za sisteme autonomne vožnje i ADAS. Baziran na AUTOSAR arhitekturi ali sa značajnim unapređenjima koja proširuju funkcionalnost, podižu bezbednost i olakšavaju integraciju. A potom Porsche, Hyundai (sa sve Kia-om), pa konačno nova generacija Volkswagen/Audi vozila. Ipak treba nešto staviti i u novi Audi A8 - ne može više fail-silent, mora fail-operational, nije više AUTOSAR Classic, mora da bude Service Oriented Architecture i Adaptive AUTOSAR. Infineon, Renesas, nVidia, Texas Instruments, NXP, Intel - generacija za generacijom automotive SoC-ova prolazila nam je kroz ruke i uvek smo bili među prvima koji ih vide.

Najimpresivnije je ipak, za sve ove godine, bilo videti kako kroz sve ovo stasavaju ljudi, kako se povećava količina znanja i kako oni koji su pratili, postaju oni koji vode. Neki su sada perjanice velikih svetskih firmi, neki su i dalje ovde i vode timove i projekte ili prave nove funkcionalnosti i unapređuju postojeće, a sve ih spaja jedna stvar - a to je iskustvo i znanje koje su stekli ovde.

Posetite profil kompanije.

Oceni tekst

0

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga