30.05.2022. ·
4 min

Zavirite u product management

HelloWorld
0
Zavirite u product management

Da li ste spremni da razmišljate izvan okvira? Želite da delite kreativne ideje, razgovarate sa klijentima širom sveta i čujete mnoštvo korisnih informacija o trendovima u sektoru energetike i IT industriji?!Ako jeste, udobno se smestite jer će vas Monika Jović i Tina Karabenc Pavlović upoznati sa ulogom Menadžera proizvoda (Product Manager).

Šansa da budeš superheroj

U kompaniji Schneider Electric svi imamo priliku da budemo superheroji. Brinemo o životnoj sredini nastojanjem da smanjimo emisiju štetnih gasova u našem lancu snabdevanja, i duboko verujemo da su pristup električnoj energiji i čistom vazduhu osnovna ljudska prava. Ne morate da budete visoko pozicionirani da biste pokrenuli promene. Dovoljno je da ste strastveni i spremni da doprinesete našem cilju, a mi vam obećavamo da ćete uživati!

Postoji jedna specifična pozicija čiji je posao da pomogne našim klijentima na putu digitalizacije i održivosti. Ova pozicija osigurava da među svim sjajnim i inovativnim idejama, one koje najbolje odgovaraju tržištu, postanu deo proizvoda. Radi se o poziciji Product Manager-a

Monika kaže da je u trenutku kada su joj predložili da postane Product Manager, bila član tima koji je blisko sarađivao sa klijentima, u čemu je zaista uživala. „Dizajnirali smo proizvod u skladu sa zahtevima projekta, rešavali probleme klijenata, izlazili im u susret i mnogo putovali. Onda sam shvatila da Product Manager može sve to, ali i mnogo više, pošto je uloga te pozicije da oblikuje proizvod u skladu sa zahtevima projekta. Nije bilo potrebno mnogo da kažem „DA“ novoj ulozi.“

Tina navodi da je njen put ka product menadžmentu bio postepen. „Radila sam kao programer kada mi je ponuđeno da učestvujem u dizajnu nove aplikacije sa našim klijentima iz Kanade. To je uključivalo mnogo putovanja i angažovanja na terenu, a ja sam bila veoma uzbuđena što sam dobila priliku da učim direktno od krajnjih korisnika o njihovom načinu rada i problemima sa kojima se susreću. Nakon tog iskustva, shvatila sam čime želim da se bavim u budućnosti – želela sam da oblikujem naš proizvod, tako da ponudi rešenja na izazove u industriji , i da doprinesem tome da bude još napredniji“.

Kako vreme prolazi sve je interesantnije

Monika i Tina se slažu da pored toga što je izazovan, rad u Schneider Electric-u pruža i neograničene mogućnosti za lični rast i razvoj:

Odlična stvar u Schneider Electric-u je što vas stimulišu da se svakodnevno razvijate i učite. Prethodnih godina, radeći kao Product Manager-i, naučile smo da se suočavamo sa najrazličitijim problemima, da radimo sa različitim ljudima, kolegama i klijentima, da istražujemo konkurenciju, da razumemo njihove prednosti i slabosti, kao i da prihvatimo jake i slabe strane našeg proizvoda. Kako se proizvod razvijao, tako smo i mi rasle. Mnogo puta smo bile ponosne na ono što smo napravile, ponekad razočarane što neku sitnicu nismo predvidele. Ono što je sigurno, je da u ovom poslu nikada nije dosadno! Naprotiv, kako vreme prolazi, postaje sve interesantnije.

Pitate se, šta mi konkretno radimo?

Istražujemo! Mnogo! Provodimo sate i dane u istraživanju novih trendova, potreba kupaca i konkurentskih proizvoda kako bismo uvek bili korak ispred.

Sarađujemo sa našim prodajnim timom (Sales Team), pomažući im da razumeju tehničku stranu našeg proizvoda.

Klijent nam je uvek na prvom mestu – provodimo sate u razgovoru sa klijentima, slušajući o problemima sa kojima se susreću i potrebama koje imaju. Prikupljamo i obrađujemo informacije, i koristimo ih da poboljšamo proizvod, kako bismo pružili što bolju podršku našim korisnicima.

Prikupljamo zahteve sa projekata, tendera, komentare sa konsultacija sa klijentima, rezultate istraživanja tržišta, ideje zaposlenih i analiziramo troškove i benefite za svaku potencijalnu novu funkcionalnost. Procenjujemo povrat uloženih investicija pre nego što se odlučimo na implementaciju nove funkcionalnosti.

Delimo viziju i poslovnu strategiju sa ostalim članovima tima. Sjajni ljudi u timu omogućavaju realizaciju te strategije.

Pružamo pomoć našem timu za marketing – pišemo stručne tekstove u promotivne svrhe (White Papers), prenosimo priče klijenata.

Preuzimamo odgovornost za krajnji izgled proizvoda!

Usmeravamo razvoj proizvoda, testiramo, kreiramo prototipove, prioritetizujemo potencijalne izmene.

Brinemo o investicijama i biznis modelima, pravimo prezentacije za potencijalne klijente, putujemo mnogo, iznalazimo nove ideje, razmišljamo van okvira, manevrišemo sa 30 projekata istovremeno ako je to potrebno, razmišljamo o najboljem mogućem korisničkom iskustvu, usklađujemo ideje sa vlasnicima proizvoda (Product Owners), učestvujemo na konferencijama... I znate šta?

Mi u tome uživamo!

Za više informacija posetite profil kompanije Schneider Electric!

Oceni tekst

18 osoba je glasalo, prosečna ocena: 5

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga