12.01.2023. ·
2 min

Apple je developerima napokon omogućio veću slobodu u određivanju cena aplikacija

Apple je developerima napokon omogućio veću slobodu u određivanju cena aplikacija

Apple je developerima pružio dodatnih 700 cenovnih tačaka koje mogu da koriste prilikom određivanja cena svojih aplikacija unutar App Store-a. 

Kako se bližio kraj godine, Apple je odlučio da odreaguje na jedan od najčešćih zahteva App Store developera koji se odnosi na veću fleksibilnost prilikom određivanja cena. 

Velika promena koju je Apple spremio odnosi se na dodatnih 700 cenovnih tačaka koje developeri moći da koriste prilikom određivanja cena svojih aplikacija. Ovaj potez predstavlja možda najveće poboljšanje koje se tiče cenovnih mogućnosti od lansiranja Appleove prodavnice aplikacija. 

Na samom početku, Steve Jobs je objasnio da svaki developer sanja o mogućnosti da ponudi svoju aplikaciju svim korisnicima na svetu, što je u tom tenutku izgledalo kao pusta želja. 

Ali sada je to stvarnost i velika mogućnost, koju će developeri još bolje biti u prilici da iskoriste zahvaljujući i posebnim alatima koje je Apple spremio kako bi se cene bolje određivale, ali i rešavale kursne razlike između tržišta. 

Novi sistem sada developerima nudi preko 900 cenovnih tačaka, što je gotovo 10 puta više opcija nego što je to bio slučaj ranije. 

Cene kreću od 29 centi i idu ka znatno višim. Zapravo, Apple tvrdi da postoje stotine novih cena koje se završavaju na 10.000 dolara – što je dostupno na izričit upit developera. 

Ovo je izuzetno smislen potez i oslikava sve ono što je Apple do sada imao prilike da nauči, pogotovo kada pogledamo rane dane i pojavljivanje aplikacija kao što je „I am rich“, koja je koštala 999 dolara. 

Detaljan spisak cenovnih tačaka Apple bi uskoro trebalo da objavi na svom sajtu za developere. 

Developeri sada mogu i da lakše izlaze na kraj sa različitim valutama i porezima, birajući nacionalnu prodavnicu koja im je finansijski najpoznatija, a sistem potom automatski prilagođava cene u drugim zemljama – u pitanju su 174 nacionalne prodavnice i 44 različite valute. 

Primera radi, japanski developer koji najveću zaradu ima od japanskih mušterija može da postavi cene za japansku prodavnicu aplikacija, a te cene će se automatski apdejtovati u prodavnicama namenjenim drugim zemljama kako se razlike u kursu i porezima menjaju. 

Zašto je ovo važno? 

Appleova prodavnica aplikacija omogućila je veoma brz rast industrije mobilnih aplikacija od njenog pokretanja 2008. godine. 

Ovaj uspeh kompanije je doduše privukao i određene kritike koje se tiču centralizovanosti sistema, uglavnom opravdane, ali su, sa druge strane, i sami developeri bili u prilici da uživaju u brojnim prednostima koje Apple pruža. 

Brojni alati koje mnogi uzimaju zdravo za gotovo, uključujući tu transparentno naplaćivanje, marketing alate, servise za zaštitu od prevare i povrat novca, sigurno bi bili znatno komplikovaniji u drugim, fragmentiranijim, sistemima u poređenju sa izrazito centralizovanim koji tehnološka kompanija iz Kupertina nudi svojim developerima. 

Nove cenovne tačke već su dostupne za aplikacije koje nude samo-obnovljive pretplate, dok će za sve druge biti na raspolaganju od proleća. 

Oceni tekst

5
1 glas
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga