12.11.2021. ·
4 min

Zašto još uvek ne možemo da kupimo Apple auto?

Zašto još uvek ne možemo da kupimo Apple auto?

Da li je Apple auto samo pusta želja, ili još jedan izazov koji će kompanija u bliskoj budućnosti uspeti da prevaziđe? 

Apple je ranije definitivno znao da iznenadi ceo svet svojim uređajima. Istorija predstavljanja novih proizvoda prepuna je legendarnih govora, od originalnog iPhonea, PowerBookova do Apple Watcha 2014. godine.  

Imali smo priliku da vidimo gotovo svaki proizvod koji smo želeli da Apple napravi, osim jednog. 

Međutim, koje su zaista šanse da će na jednoom od narednih predstavljanja Tim Cook povući zavesu i otkriti auto? 

U pitanju je glasina koja proteklih godina sve više i više dobija na popularnosti, ali i značaju. Ali možda i više od glasine, jer Apple sigurno prati šta se dešava u auto industriji s obzirom na to da je u pitanju ogromno tržište koje sve više i više počinje da se oslanja na tehnologiju. 

A tu je i Appleov ogromni ego. Kompanija je uspela da ostvari ogroman uspeh u svakoj sferi konzumerizma koja može da donese profit, sem u jednoj. Da li bi to uskoro moglo da se promeni? 

S obzirom na sve logističke i industrijske probleme izrade pravog automobila, vrlo su male šanse da će Apple sam napraviti pravi automobil, ali što se softvera unutar njega tiče, to je već druga priča. 

Projektovanje i pravljneje automobila nije nimalo lak posao, a Apple trenutno nema potrebno znanje za takvo nešto. Kako bi uopšte pokušao da uđe na tržište, kompaniji iz Kupertina je potrebna pomoć spolja, tačnije, drugi proizvođač automobila – a to bi značilo da Apple mora da nagovori na pomoć nekoga iz industrije koja je poznata po čuvanju svojih interesa. 

A i sam Apple nije baš poznat kao neko ko voli da deli, niti je poznat kao najbolji poslovni partner, možda to najbolje zna Intel. 

Pojedini stručnjaci veruju, da, ako bi Apple ipak nekako uspeo da uđe na tržište automobila 2025. godine, kompanija bi bila u stanju da proizvede između milion i 1.5 miiona vozila do 2030. godine. 

I to bi naravno, sasvim sigurno, bio premijum segment, a onda bi vremenom na red došli i nešto jeftiniji modeli, kao što to sada možemo da vidimo sa iPhone porodicom. A uz pravog partnera, Apple bi to mogao da iznese. 

Primera radi, Volkswagen je potrošio gotovo 180 miliona dolara na fabrike i opremu u proteklih 10 godina, sa druge strane, Apple je potrošio 100 milijardi. Za isto to vreme, Volkswagen je generisao marginu profita od 7 odsto, Appleova margina je oko 28%. 

Ipak, u ovom trenutku, softver za automobile čini se kao realnija opcija. 

Appleov sistem za zabavu u kolima bi bio odličan korak koji bi kompaniji omogućio ulazak na auto-tržište. Međutim, tu se javlja jedna drugi problem – da li će korisnici želeti da prolaze kroz celokupan proces registracije kako bi mogli da koriste Appleov multimedijalni sistem u svojim kolima? U pitanju je dodatni korak koji bi im omogućio da u potpunosti uživaju u svom vozilu i koji bi mogao da se obije o glavu proizođačima automobila, baš kao što bi mogao da se pokaže i kao pravi potez s obzirom na izuzetno vernu bazu fanove koje Apple ima širom sveta. 

U slučaju da Apple uspe da pronađe adekvatnog partnera u auto-industriji, dolazimo do sledećeg problema. 

Appleu je potrebna globalna proizvodnja, a dostavljanje automobila nije isto što i dostavljanje telefona dilerima i kupcima – pogotovo ako se sve radi u Kini koja je jedna od retkih zemalja čiji proizvođači bi mogli da izguraju celu priču i ispoštuju Appleove standarde, kao što to trenutno neki od njih rade kada je u pitanju iPhone. 

Ovo bi bio ogroman izazov, i najverovatnije podjednako velika glavobolja, za Apple jer standardi kompanije su toliko visoki da bi proizvodnja i distribucija mogli da budu povereni bilo kome. 

I dok nijedan brend automobila ne želi da uđe u partnerstvo u kom će sasvim sigurno biti u podređenom položaju, svi su vrlo dobro svesni i činjenice da bi Apple automobil bio ogromna stvar – a to znači da zapravo niko takođe ne želi da propusti ovako veliku priliku. 

Ako neko zaista ozbiljno razmišlja o Apple automobilu, potrebno je da celokupno auto tržište promeni svoj stav, baš kao i Apple. Ovo je nešto što zvuči gotovo nemoguće, na šta ukazuje i nedavna izjava Tima Cooka: 

“Mi obožavamo da integrišemo hardver, softver i servise, i pronađemo tačku preseka svih ovih stvaru jer verujemo da se upravo tu dešava magija. To je ono što volimo da radimo. A volimo i da budemo kompletni vlasnici primarne tehnologije koja sve okružuje”. 

Ali kao što se to desilo nebrojeno puta do sada, Apple s vremena na vreme ipak uspe da nam priredi veliko iznenađenje. 

Oceni tekst

1 osoba je glasala, prosečna ocena: 5
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

1 komentar

Bane Bane 14.11.2021.
0

Zato što Epl još nije napravio bateriju koja rikne posle softver apdejta.

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga